Візуалізуй це: на що орієнтуватися маркетологам у майбутньому році
Якими будуть тенденції маркетингу-2017 і на які інструменти слід спиратися
Сучасний маркетолог користується десятками технік і тактик, в його розпорядженні великий, складний маркетинговий комплекс, при цьому надзвичайно мінливий і схильний до модернізації. Щоб вірний вибір зробити було простіше, пропонуємо короткий список трендів у маркетингу на наступний рік, що стосуються як digital сфери, так і загальних, стратегічних питань. Отже, чому приділити увагу в 2017 році?
Найкращий контент
Контент-маркетинг захопив уми всіх маркетологів. Його роблять або намагаються зробити практично всі. Затребуваними форматами залишаться розсилки, блоги й огляди, зростання очікується в напрямках створення так званих «білих книг» і проведення вебінарів. Тим більше що останні два формати дозволяють не тільки підвищити довіру цільової аудиторії і просунути свою експертність, але й «захопити» контакти потенційних клієнтів.
Загалом тренд спрямований на перехід від рекламної до навчальної та корисної для клієнтів інформації, одягненої в креативну форму.
При плануванні й виробництві контенту слід орієнтуватися не на власну послугу як таку, а на проблеми свого клієнта, і на те, як ці послуги/товари можуть його проблеми вирішити.
По-друге, треба налагодити участь у підготовці контенту експертів компанії. Це підвищить цінність матеріалу і його релевантність професійній сфері.
Для контролю ефективності контенту варто освоїти, в першу чергу, GoogleAnalytics. Також можна звернути увагу на сервіс Contently, що дозволяє створювати й управляти всім контентом на єдиній платформі, і різноманітними сервісами для перевірки тексту на кліше і канцеляризми (наприклад, «Главред»), а також унікальність (ContentWatch).
Наслідком посилення контент-маркетингу в багатьох компаніях стане ще більше інформаційне перевантаження всіх каналів, які зв’язують бізнес із цільовою аудиторією. А значить, контент компанії повинен бути унікальним і якісним. І навіть кращим! Боротьба за увагу аудиторії в світі надлишку інформації ведеться надзвичайно серйозна.
Один раз побачити
Звернемо увагу: контент неминуче схиляється в бік візуальної інформації. Крім уже згаданих вебінарів, треба взяти на озброєння графічно оформлені меседжі (навіть комікси), інфографіку, і далі ─ відеосюжети, 3D-візуалізацію і відеопанорами 360° (останній вид роликів активно підтримує, наприклад, Facebook і Youtube).
Така інформація краще зчитується, привертає увагу в загальному потоці контенту, нею легше поділитися і переглянути. Для порівняння, можна пройтися по закордонних пабліках у тому ж Facebook: левова частка контенту в них ─ це відео, не в приклад вітчизняним корпоративним та інформаційним сторінкам.
Не варто забувати: правила релевантності та актуальності важливі в відео не менше, ніж у тексті. Для початку можна порадити скорочувати тексти й оформляти великі шматки у вигляді простої інфографіки. Також звичайні блоги перших осіб можна пробувати записати у вигляді міні-інтерв’ю на камеру.
Інструментів на допомогу «візуалізатору» досить багато. Сервіси Visual.ly, Easel.ly і Infogr.am допоможуть швидко створити інфографіку. Для створення простих анімаційних роликів підійдуть PowToon, а також GoAnimate. Шикарний сервіс для створення нелінійних презентацій ─ Prezi.com.
Розвиток відео-контенту дещо знизить роль текстових повідомлень, очікується швидке зростання цін на рекламу в Youtube та інших подібних сервісах. «Зламати» текстове мислення в маркетологів, а тим більше топ-менеджерів буде непросто, тим більше що багато хто з них ще тільки освоюють публікації онлайн. Втім, серйозна аналітика й великі огляди не втратять своєї актуальності ─ іноді варто все ж знаходити для них час, щоб систематизувати «кліпову» інформацію, отриману, наприклад, за робочий тиждень.
Зрозуміло, відео-контент, як і будь-який інший, потребує просування, і тут, як і раніше, провідну роль будуть грати соціальні мережі.
Соціальні медіа
У 2017 році упор варто зробити на більше залучення і персоналізацію контенту. У першому випадку мається на увазі створення контенту, який спонукає до коментарів з боку читачів, зворотний зв’язок. У другому ─ потрібно пробувати визначити шлях клієнта до компанії. Для цього необхідно представити, які соцмережі він вибирає, в які групи (крім вашої) він може входити, який тип контенту здатний залучити його швидше.
Звичайно, далеко не в кожному виді бізнесу цільова аудиторія візьметься писати коментарі до постів у Facebook. Традиційно довгі стрічки коментарів у нашій країні набирають пости громадської і політичної ваги, але не корпоративних новин. Ймовірно, справа тут якраз у контенті, про який ішлося вище, або питання саме в персональному підході: можливо, клієнти будуть впевненіше почувати себе в ролі коментаторів, наприклад, у LinkedIn, серед рівних за посадою та експертністю.
Із сервісів роботи з соцмережами можна вивчити Tweriod (для роботи з твіттером), багатофункціональний Hootsuite, безкоштовний пошук і аналіз інформації в соцмережах Socialmention, а ще SocialBakers для всього відразу. Крім того, існують цікаві плагіни для браузерів, які вміють, наприклад, запрошувати відразу всіх ваших друзів до вас на сторінку або захід (плагін FacebookInviteAll) та інші.
Найважливіший наслідок цього тренду ─ соцмережі ще сильніше розширять свій вплив. Соціальні мережі братимуть на себе все більше й більше функцій, «з’їдаючи» нішеві сервіси та сайти, і це варто враховувати в своїх планах.
Розвиток технологій
Аналітики вважають, що мобільний трафік у 2017-му наздожене і пережене трафік з ПК. А Google вже знижує в рейтингу сайти, які не адаптовані до перегляду з мобільних. Щоб не залишитися за бортом, необхідно приділити цьому напрямку особливу увагу (якщо сайт компанії не moble friendly, треба терміново звернутися до розробника сайту або знайти сучасного веб-розробника).
Найпростіший спосіб відчути цей тренд на собі ─ більше заходити на сайти з мобільного телефону, і порівнювати рівень комфорту від відвідування, наприклад, веб-сторінок міжнародних брендів, сайту вашої компанії і ваших колег по галузі.
Окреме глобальний напрям ─ автоматизація маркетингу. Ті, хто освоять (або вже освоїли) цю техніку, навіть не «підуть», а «полетять» далеко вперед від своїх конкурентів.
На практиці автоматизація означає, що будь-який користувач, хто звернувся в компанію чи перейшов на сайт за випадковим постом у соціальній мережі, більше не зникає з її уваги. Система автоматично буде стежити за всіма його активностями, повторними заходами на сайт, радитиме, який лист йому відправити, чи «дозрів» він для отримання комерційної пропозиції або для повторної покупки.
Як і будь-яка інша автоматизація, вона позбавляє маркетолога рутинної роботи і значно знижує ризики від горезвісного «людського фактора» ─ достатньо згадати, якою проблемою для колл-центрів до введення колл-трекінгу були банальні пропущені дзвінки під час кава-брейку. Що вже говорити про просте відвідування сайту? Тепер це не проблема.
Напевно, у всіх на слуху системи автоматизації маркетингу і продажів бренду Terrasoft, Бітрікс. Менш відомі ─ Marketo, Act-On, Eloqua, Hubspot. І багато, багато інших, включаючи розробки таких корпорацій, як Microsoft.
Персоналізація і клієнтський досвід
Пропозиція, контент, послуга чи товар повинні бути персоналізованими. Точно так само, як Google, Amazon, Facebook. І навіщо далеко ходити, українські Rozetka чи ПриватБанк персоналізують кожне звернення до клієнта, так повинні робити і ви. Всі їхні рекламні повідомлення, розсилки, навіть інтерфейс сайту підібраний за запитами і згідно з поведінкою клієнта в інтернеті (а з інтернетом речей і взагалі ─ скрізь).
У кожному листі вони звертаються до клієнта на ім’я. Сторінка сайту формується саме під його інтереси, немов вони стежать за його поведінкою в інтернеті. Втім, по секрету можна сказати, що вони так і роблять.
Вивчайте клієнтський досвід, потреби клієнтів «тут і зараз». Для цього підходять, у тому числі, всі перераховані вище інструменти в сфері автоматизації маркетингу. Високий рівень персоналізації і сприятиме підвищенню лояльності клієнтів, і зробить купівлю більш імовірною.
Оскільки цей тренд, мабуть, найскладніший у плані реалізації, можна лише порадити безперервно працювати над кожною точкою контакту з клієнтом, вивчати весь його шлях від виникнення його потреби до способу пошуку вирішення його проблеми, далі ─ до знайомства з вашою компанією і до операції. І навіть далі: від додаткових послуг до рекомендації вас іншим клієнтам.
Швидше за все, вже найближчим часом ми побачимо (поки що на прикладі IT-компаній і зарубіжних брендів) синтез автоматизації маркетингу, наприклад, з інтернетом речей, коли кожна стаття, відео чи пропозиція будуть прагнути до ідеального потрапляння саме в запити клієнтів. Оце вже й справді будуть «пропозиції, від яких не можна відмовитися».
За матеріалами Forbes.Україна.