Кейси 1-5 з курсів “Інноваційний розвиток” та “Економіка знань” для магістрів економічного факультету ЧНУ
Розпочинаємо розміщення кейсів з курсів професора Ірини Буднікевич “Інноваційний розвиток” та “Економіка знань” для магістрів економічного факультету ЧНУ. Запропоновані кейси оцінюються в діапазоні від 1 до 2 балів. Дедлайн здачі кейсів 1 тиждень після отримання завдання. Після закінчення терміну здачі – завдання НЕ ОЦІНЮЮТЬСЯ.
Ваш викладач на практичних заняттях – Венгер Євген Іванович. Поїхали: Кейси №1-№5.
Кейс 1. Інновації заради виживання?
Не всі інноваційні технології можуть вважатися проривними, а тільки ті, які глобально змінюють суспільство. Патрік Ван Ден Дуін, відомий футуролог, розповів як знайти такі інновації. Зокрема, вчений виділив кілька інноваційних технологій, які можуть стати проривними:
- біоінформатика;
- синтетична біологія;
- дизайн харчових продуктів;
- смарт фармінг;
- вертикальні ферми;
- аквакультура;
- біоінформатика;
- генетика;
- альтернативні джерела білку;
- технологія консервації та подовження терміну зберігання харчових продуктів.
В своєму аналізі він використав різні варіанти майбутнього, щоб оцінити шанси обраних технологій стати проривними. Перспективність інновацій залежить від того, за скількох напрямків розвитку вони будуть актуальними.
Також Патрік Ван Ден Дуін виокремив 5 магістральних варіантів розвитку майбутнього:
- економічний оптимізм — глобалізація та контроль ринку міжнародними корпораціями;
- реформа ринку — держава та суспільство регулює ринок і вплив глобальних корпорацій;
- світовий сталий розвиток — велика увага до проблем екології та здорового способу життя;
- регіональна конкуренція — повернення до політики протекціонізму і державного та суспільного контролю над особистістю;
- регіональний сталий розвиток — розвиток локальної економіки та самоорганізації.
До інноваційних технологій, які мають високі шанси стати проривними технологіями, належать: біоінформатика; смартфармінг; синтетична біологія; дизайн харчових продуктів; альтернативні джерела білку.
До технологій з меншими шансами належать: вертикальні ферми; аквакультура; технологія консервації та подовження терміну зберігання харчових продуктів.
Загальні тенденції у сфері здоров’я, демографії та добробуту Патрік Ван Ден Дуін бачить так: біоінформатика та дизайн харчових продуктів створять продукти, орієнтовані на індивідуальні потреби кожного споживача; така персоналізація підвищить загальний добробут та допоможе в дотриманні персональної дієти; урбанізація стимулює розвиток вертикальних ферм.
У сфері безпечної енергетики спікер виділив наступні тенденції:
- зменшення екологічної шкоди завдяки здобуткам біоінформатики та IT у сільському господарстві;
- генетика, синтетична біологія та дизайн їжі зменшать навантаження на традиційне сільське господарство за допомогою лабораторного виробництва їжі;
- поява нових джерел енергії — сонячної, вітрової, з водоростей та біопалива.
Питання до кейсу:
- Що, на вашу думку, може прискорити появу описаних вище технологій в реальному житті? Що може пригальмувати ці процеси? Поясніть свою думку.
- Визначте роль маркетингу у кожній з визначених інноваційних сфер.
- Чому, на вашу думку, футуролог не визначає в якості провідних інновацій роботизацію, розвиток штучного інтелекту, прискорення передачі даних тощо?
Кейс 2. Вертикальні ферми
Вертикальна ферма — узагальнена назва високоавтоматизованого агропромислового комплексу, розміщеного в спеціально спроектованій висотній будівлі, а також назва самої будівлі. Головна відмінність вертикальних ферм від традиційних тепличних господарств і тваринницьких ферм – це інтенсивний підхід до використання території, вертикальне багатоярусне розміщення насаджень. По суті, ферма є багатоярусною теплицею.
Через те, що вертикальні ферми від самого початку плануються як елемент міського середовища, їх архітектурному виконанню надають велику увагу.
Передумовою для розробки подібних проектів послугувало постійне зростання населення планети, яке в найближчому майбутньому призведе до нестачі територій сільськогосподарського призначення.
Вертикальні ферми економлять воду на 95% від традиційної, а на площі у 6500 квадратних метрів виробляють в 390 разів більше продукції. Про це йдеться у матеріалі hightech.fm з посиланням на дослідження стенфордських вчених. Також до переваг вертикальних ферм віднесли передбачений врожай, який можна збирати весь рік.
На думку вчених, вертикальні ферми – це дієвий інструмент у боротьбі з голодом. Дослідники відзначили, що хоча поки інноваційні фермерські господарства не впливають на ринкові ціни, в майбутньому вони допоможуть прогодувати зростаюче населення.
«Вертикальні ферми дозволяють на маленькій території вирощувати великі врожаї овочів, витрачаючи при цьому мінімум води. Ми виступаєм на підтримку нового тренда. За прогнозами ООН, до 2050 року обсяги виробництва продуктів повинні вирости як мінімум на 70%, щоб відповідати зростанню попиту. Зростання населення може спровокувати спалахи голоду по всьому світу. Причиною голоду стане не тільки перенаселення, а й підвищення цін на продукти. За останні два десятиліття їжа щорічно дорожчала на 2,6%. У 2008 році рекордне зростання цін на продукти спровокував заворушення в 48 країнах», – йдеться у дослідженні.
Вчені сподіваються, що вертикальні ферми допоможуть вирощувати овочі більш ефективно і вирішити проблему нестачі продуктів. Контейнерні грядки не залежить від погоди, не потребують регулярного поливу і захисту від шкідників. Крім того, їм не потрібні великі посівні площі. Урбанізація захоплює орні землі, і, в той же час, знижує популярність професії фермера. Як наслідок – ні людей, ні земель не вистачає.
Ще один плюс вертикальних ферм, на думку стенфордський вчених, це можливість розміщувати їх локально. За даними Ради з охорони природних ресурсів США, близько 40% врожаю в процесі поставок псується і потрапляє на смітник. Контейнери же можна ставити прямо в житлових кварталах, поряд з офісами, супермаркетами і ресторанами, стверджують вони.
Однак у вертикальних фермах є свої мінуси. Вони дорого коштують, врожаї не відрізняються різноманітністю, та саме утримання обходиться не дешево. Змінити цю ситуацію зможуть інвестиції і підтримка з боку уряду.
На думку експертів, повністю замінити традиційні фермерські господарства контейнерні грядки не зможуть. Деякі банки продовольства вже почали закуповувати контейнери для вирощування овочів. Поки такі системи обходяться дорого, але вони все одно вигідніші, ніж покупка землі і обладнання власного фермерського господарства. Експерти очікують, що до 2022 року світовий ринок вертикальних ферм досягне $ 6 млрд.
Питання до кейсу:
- Які, на вашу думку, перспективи розвитку вертикальних ферм в Україні – країні зі значним сільськогосподарським потенціалом?
- Яких маркетингових досліджень вимагає вихід на ринок вертикальних ферм? Поясніть відповідь.
- Яким позиціям у матриці БКГ відповідали б вертикальні ферми у Києві, в Амстердамі, у Шанхаї? Відповідь обґрунтуйте.
- Що б запропонували ви для стимулювання розвитку вертикальних ферм у регіоні?
Кейс 3. «Розумні» автомобілі
У 2017-2018 роках безпілотні машини були головною темою автомобільної індустрії. У 2019 фокус зміститься — розвиток інформаційних технологій дасть можливість автомобілям отримувати важливі дані і ділитися ними швидше. Навіть більше, машини зможуть збирати інформацію про стан доріг і двигуна (такі рішення пропонують компанії Achates Power і Pinnacle Engines), тиск шин (Aperia Technologies, DMACK) і погодні умови.
Поширення отримає «розумна» дорожня інфраструктура — світлофори, аварійні сигнали, сенсори для паркування та інші девайси, які збирають дані в режимі реального часу і реагують на дорожні ситуації, підвищуючи безпеку.
Компанія Nauto випустила пристрій Nauto Prevent, який сигналізує водієві про те, що той занадто часто відволікається від дороги. Залежно від ступеня небезпеки водій почує голосове повідомлення або сигнал тривоги.
Концерн Hyundai Motor подав заявку на придбання патенту на технологію дублюючого світлофора, вбудованого в козирок від сонця. Сам козирок пропонують оснастити камерою і мікро-світлофором на звороті.
Суть ідеї полягає у відображенні сигналу світлофора в сонячний день, коли промені засліплюють водія або тоді, коли водію важко слідкувати за ним. Система буде використовувати GPS і картографічні дані для визначення місця розташування світлофорів і забезпечення того, щоб транспортний засіб знаходився в зоні видимості світлофора.
Заснований у 2015 році проект drive.ai пропонує безпілотні автомобілі, особливість яких — табло, яке повідомить учасників руху про дії машини — «пропускаю пішохода» або «чекаю, поки ви перейдете дорогу».
Місія транспортної компанії comma.ai, як стверджують творці, в тому, щоб надати IoT-рішення для вже наявних автомобілів. У comma.ai вважають, що це важливіше, ніж розвиток безпілотного транспорту.
Також водії будуть використовувати bigdata-додатки. Вони здатні обробити величезні масиви даних, які збирають «підключені автомобілі» в режимі реального часу. За допомогою додатків власники авто можуть отримувати інформацію про стан доріг або самої машини, стиль водіння (актуально для автомобілістів-початківців ) і витрату пального, а також уникати заторів і знаходити місце для паркування. Bigdata-рішення, серед інших, пропонує американська компанія INRIX. Також корисну інформацію дають Rodify і Moovit, що збирають дані про рух громадського транспорту.
Автономні машини використовують для навігації і позиціонування високоточні карти, яким потрібна детальна (з точністю до сантиметра) візуалізація доріг, включно з проїжджою частиною, шириною смуг, розташуванням пішохідних переходів і ймовірними перешкодами. Навігатори з такими відомостями випускають компанії Navmii, MapMyIndia, Garmin, а також DeepMap, що отримала в листопаді 2018-го $60 млн інвестицій у серії B, і голландський виробник TomTom.
Питання до кейсу:
- У деяких ЗМІ прогресує переконання, що розвиток «розумних» автомобілів неминуче призведе до зростання їхньої вартості, а велика кількість електроніки може стати причиною частих поломок. Усе це призведе до зменшення попиту на автомобілі. Дайте власну оцінку цьому твердженню.
- Які економічні фактори формуватимуть попит на інноваційну продукцію автомобілебудівництва?
- Визначте основні цільові аудиторії для сучасних «розумних» автомобілів.
Кейс 4. Виробнича революція на порозі
Журналісти з MIT Technology Review (культове видання Массачусетського технологічного інституту, яке розповідає про найголовніші тренди в області технологій і технологічного бізнесу і публікує регулярні рейтинги найбільш революційних технологій) опублікували список інноваційних технологій, які, на їхню думку, будуть стрімко розвиватися вже найближчим часом.
3D-друк з металів
Незважаючи на те, що 3D-друк існує вже кілька десятиліть, для більшості користувачів він став доступний тільки кілька років тому. Останнім часом на ринку почали з’являтися 3D-принтери, орієнтовані на виготовлення великих металевих деталей. У 2017 році американський стартап Markforged представив свій перший принтер для 3D-друку з металів вартістю менше $100 тис. Також минулого року компанією Desktop Metal було розроблено програмне забезпечення, що дозволяє самостійно проектувати модель деталі, що прискорює виробництво у 100 разів. У 2018 році компанія General Electric, що давно тестує тривимірний друк для авіавиробництва, показала прототип 3D-принтера, здатного друкувати деталі діаметром до 1 метра. Уже цього року компанія планує почати виробництво таких принтерів, а також розробити принтер для створення ще більших деталей.
Штучні ембріони
Цього року дослідникам з Кембриджського університету вперше вдалося виростити ембріон зі стовбурових клітин – без використання яйцеклітини та сперматозоїда. Експеримент був проведений на мишах, проте в теорії його можна повторити й на клітинах людини.
Дослідники використовували ембріональні стовбурові клітини й екстраембріональні трофобластні стовбурові клітини миші, з яких формується плацента, а також позаклітинний матрикс – тривимірний каркас, на якому клітини можуть поза організмом розвиватися й утворювати тканини. Через 96 годин від початку експерименту клітини сформували структуру з такими ж характеристиками, як і ембріон миші через 96 годин після запліднення. «І ембріональні, і екстраембріональні клітини взаємодіють одна з одною та організовуються в структуру, яка виглядає та поводиться, як ембріон. Він має анатомічно правильні відділи, які розвиваються в потрібному місці та в потрібний час», – пояснює головна дослідниця проекту Магдалена Зерницька-Гетц.
Після 96 годин розвиток ембріона зупинився, оскільки він не мав джерела кисню й поживних речовин. У своїх наступних експериментах учені планують помістити на 3D-каркас також стовбурові клітини жовткового мішка, які, за попередніми підрахунками, можуть продовжити розвиток ембріона до початку формування органів.
«Місто, яке відчуває»
У жовтні минулого року дочірня компанія холдингу Alphabet під назвою Sidewalk Labs заявила про те, що планує побудувати в прибережній частині Торонто високотехнологічний квартал Quayside – «місто, яке відчуває», покритий мережею датчиків для збору докладних даних про функціонування міста – від складу повітря до рівня шуму. На основі цих даних Sidewalk Labs планує розробити програмне забезпечення для оптимізації роботи міста – наприклад, для управління трафіком. Усе програмне забезпечення, створене для Quayside, компанія обіцяє опублікувати у відкритому доступі, щоб інші розробники могли його використовувати у своїх проектах.
Згідно з планом, усі транспортні засоби в кварталі Quayside будуть автономними й доступними для спільного використання, а усю рутинну роботу, включаючи доставку пошти, продуктів і т. д., будуть виконувати роботи. У Quayside також буде тестуватися модульне будівництво, яке, як очікується, допоможе впоратися з житловою кризою в Канаді. Бюджет проекту складає $1 млрд, початок будівництва намічений на 2019 рік.
Нагадаємо, що у 2017 році Білл Гейтс інвестував $80 млн у будівництво «розумного» міста в Арізоні. Він упевнений, що це місто стане ідеальним майданчиком для розвитку таких інноваційних технологій, як безпілотні автомобілі, «розумні» перехрестя, центри обробки даних і високошвидкісні комунікаційні мережі.
«Штучний інтелект для усіх»
Ще нещодавно розробками у сфері штучного інтелекту займалися лише такі великі технологічні компанії, як Amazon, Baidu, Google та Microsoft. Втім завдяки розвитку хмарних технологій, ШІ-розробки стають доступними навіть для стартапів без серйозного фінансування. Компанія Microsoft, яка володіє власною хмарної платформою Azure, об’єдналася з Amazon з метою створити бібліотеку глибокого навчання з відкритим вихідним кодом Gluon. Передбачається, що завдяки Gluon створювати нейромережі буде також легко, як стандартні програми для смартфонів. Компанія Google також анонсувала запуск хмарної системи для розробок у сфері штучного інтелекту під назвою Cloud AutoML.
Поява доступних хмарних платформ дозволить активніше впроваджувати ШІ-технології у медицину, енергетику й промисловість.
Змагальні нейронні мережі
У 2017 році нейронні мережі досягли нового рівня, що дозволило їм не тільки з високою точністю розпізнавати зображення, але й створювати за їх подобою нові, які часом не відрізняються від реальних фотографій.
Використовувані для цієї мети генеративні змагальні нейромережі (GAN) складаються з двох частин: генератора та дискримінатора. Вони навчаються на одному наборі даних, наприклад, в експерименті компанії Nvidia – на фотографіях голлівудських зірок. Потім генератор вчиться створювати нові зображення за їх подобою, а діскрімінатор перевіряє їх на «реалістичність». «Основна ідея полягає в тому, щоб поступово збільшувати генератор і дискримінатор, починаючи із зображень з низькою роздільною здатністю, а потім, у міру навчання, додавати нові шари, які стосуються деталей з більш високою роздільною здатністю», – пояснюють представники Nvidia.
У 2018 році компанія застосувала свою розробку при створенні навчального набору для систем управління безпілотного автомобіля. За словами розробників, використовуючи змагальні нейромережі та неконтрольоване навчання, їм вдалося розвинути у алгоритму штучну «уяву» – здатність представляти, як би виглядав зображений об’єкт за інших умов (наприклад, за іншою погодою). Це означає, що в майбутньому для навчання алгоритмів розпізнавання не потрібно буде збирати й вручну маркувати великі бази даних: їм буде достатньо надати одне вихідне зображення, а генератор самостійно обробить його з урахуванням заданих умов.
Так, нейромережа зуміла перетворити зимову дорогу на літню, а суху – на мокру від дощу.
Навушники-перекладачі
Напевно більшість з вас дивилися науково-фантастичний роман Дугласа Адамса «Автостопом по галактиці». Пам’ятаєте, як для миттєвого перекладу невідомої мови герої вставляли собі у вуха так звану вавилонську рибку?
У 2018 році Google випустила схожий гаджет – навушники Pixel Buds, які майже синхронно переводять 40 мов. Поки пристрій стабільно працює тільки в парі зі смартфонами Pixel. Щоб поговорити з носієм іншої мови, користувач повинен надіти навушники, а свій телефон тримати ближче до співрозмовника.
Навушники працюють на базі програми Google Translate, яка за останні два роки значно порозумнішала. За даними Google, нова версія перекладача під назвою Machine Translation Neural допускає на 55-85% менше помилок, ніж попередня.
Екологічно чистий природний газ
Компанія Net Power побудувала в США експериментальну газову електростанцію, яка, завдяки новій технології переробки палива, не буде викидати CO2 в атмосферу. Для спалювання газу використовується турбіна, діаметром у 10 разів менша, ніж на звичайних станціях. Вона міститься в кімнаті площею 5,6 квадратних метрів, тоді як площа усієї електростанції не перевищує розміри футбольного поля.
Велика частина діоксиду вуглецю, що виділяється з природного газу під впливом високого тиску та температури, прямує на підтримку роботи турбіни, а інша – стискається до щільного стану. Її можна закопувати в землю, або продавати іншим компаніям, наприклад, для виробництва цементу, пластмаси та інших матеріалів з вуглецю.
Експериментальна електростанція буде підключена до мережі вже цього року. Вона буде виробляти 50 мегават енергії, чого вистачить, щоб забезпечити електрикою 40 тис. будинків. Прогнозована ефективність станції складе 80%. Для порівняння, звичайні електростанції у США працюють із середньою ефективністю у 60%.
Справжня онлайн-приватність
В останні кілька років у світі відбулися кілька великих скандалів, пов’язаних із втручанням в особисте життя користувачів в Інтернеті, проте вже незабаром недоторканність приватного життя може стати можливою завдяки новому криптографічного протоколу під назвою «доказ із нульовим розголошенням» (zero-knowledge proof).
Завдяки цьому протоколу користувачі зможуть, наприклад, підтвердити свою платоспроможність, не розкриваючи, скільки грошей у них на рахунку. Протокол з нульовим розголошенням вже використовують американські банки JP Morgan Chase і ING.
Незважаючи на те, що вчені працюють над цією технологією вже років із 10, про неї стало відомо тільки минулого року, коли з’явилася криптовалюта Zcash. Головна відмінність Zcash від біткоіна та інших популярних криптовалют полягає в тому, що вона надає користувачам максимальну анонімність: усі транзакції проходять підтвердження в розподіленому реєстрі, але відстежити адреси їх учасників неможливо. Для цього використовується метод криптографії zk-Snark, розроблений ізраїльськими вченими спільно з MIT.
Генетичні передбачення долі
Завдяки ряду генетичних досліджень, проведених вченими за останні роки, вже зараз за аналізом ДНК людини в теорії можна визначити її схильність до більшості захворювань. На цей час у Каліфорнії лікарі тестують програму, яка за ДНК пацієнта зможе прогнозувати ймовірність розвитку у нього ішемічної хвороби серця. Крім того, у 2018 році компанія Myriad Genetics запустила алгоритм, який може обчислити шанс захворіти на рак грудей у будь-якої жінки європейського походження. Ці розробки засновані на полігенному аналізі – вивченні не одного, а тисяч генів пацієнта, що істотно підвищує точність оцінки. За прогнозами вчених, протягом трьох наступних років технології генетичного прогнозування почнуть впроваджуватися в охорону здоров’я, що дозволить підбирати схему вакцинацій та обстежень індивідуально для кожного пацієнта.
Фармацевтичні компанії також зможуть використовувати генетичні прогнози при розробці та тестуванні своїх препаратів. Знаючи, до яких хвороб вразлива більшість населення, компанії зможуть виробляти найбільш затребувані ліки й досліджувати їх дію на добровольцях, які мають найвищі шанси на захворювання.
Матеріальний квантовий стрибок
У 2017 році дослідники почали вивчення перспектив створення нових молекул за допомогою квантового комп’ютера – обчислювального пристрою, який використовує для передачі та обробки даних явища квантової суперпозиції і квантової заплутаності, завдяки чому здатний виробляти обчислення в 100 мільйонів разів швидше, ніж звичайний комп’ютер.
Дослідникам з компанії IBM вже вдалося створити за допомогою квантового комп’ютера просту триатомну молекулу потужністю 7 кубітів. MIT передбачає, що в найближчому майбутньому вчені зможуть створювати більш складні й цікаві молекули, оскільки вже зараз іде розробка квантових комп’ютерів з великою кількістю кубітів і більш складними алгоритмами.
У 2018 році компанія Microsoft випустила безкоштовну бета-версію набору для розробників програмного забезпечення, призначеного для майбутнього квантового комп’ютера. До набіру входить нова мова програмування Q# (Q Sharp), яка була розроблена компанією спеціально для квантових обчислень, а також симулятор квантового комп’ютера потужністю 40 кубітів, який дозволить розробникам тестувати свої програми на звичайному комп’ютері або ж через хмарну обчислювальну платформу Azure.
У Microsoft запевняють, що усі програми, створені за допомогою цього набору, у майбутньому зможуть працювати на цьому квантовому комп’ютері, розробкою якого вже займається компанія.
Питання до кейсу:
- Які з описаних технологій викликають зацікавленість в умовах українських реалій? Відповідь обгрунтуйте.
- Визначте завдання маркетингу для інновацій, описаних у тексті.
- Оцініть перспективи ринкового успіху технологій, що описані у кейсі.
Кейс 5. Розвиток корпоративної соціальної мережі Workplace
(За матеріалами: Розвиток корпоративної соціальної мережі Workplace // CASERS. Каталог кейсов. Маркетинг. – Електронний ресурс: https://casers.org/uploads/case/files/0/123/COMFY_CASE.pdf)
Про компанію (коротка характеристика):
COMFY продає побутову техніку і електроніку мільйонам покупців по всій Україні. Розвиваючи бізнес як ефективна та динамічна роздрібна мережа, компанія стала першим великим мультиканальним рітейлером – ми пропонуємо відмінний сервіс в магазинах та онлайн.
Перший магазин під брендом COMFY відкрився в 2005 році. У нас працює більше 3000 співробітників. А наша мережа налічує 94 магазини. Географічно магазини Comfy розташовані по всій території України, ми є в 60 містах – як у великих містах-мільйонниках, таких як Київ, Дніпро, Харків, Одеса і Львів, так і в маленьких районних центрах – Ахтирці, Калинівці, Смілі та ін. Офіс COMFY знаходиться в Дніпрі.
Ми створюємо нові формати магазинів, тестуємо сміливі маркетингові рішення. І, як результат, задаємо вектор розвитку для всього роздрібного ринку.
COMFY – це бізнес з людським обличчям та людськими цінностями. #COMFYPEOPLE – це люди, які знайшли себе та свій work & life баланс. Кожен їх день – крутий нон-стоп. COMFYPEOPLE – Happy People!
Опис проблеми або ситуації, яку потрібно вирішити:
Наша компанія користується єдиною корпоративною соціальною мережею Workplace. Вона побудована в точності за аналогією Facebook. Відмінність лише в тому, що користувачі – тільки працівники компанії.
Workplace – це корпоративний інформаційно-емоційний простір. Головні завдання Workplace: – інформування про новини та ключові події компанії / галузі; – формування і підтримка атмосфери відповідно до корпоративних цінностей компанії; – підтримання відчуття причетності до спільної справи; – стимулювання спілкування для ефективної взаємодії різних підрозділів.
У кожного співробітника у Workplace є своя сторінка. А загальні новини, досягнення, буденні події публікуються в групах: Comfy People (всі працівники компанії), Офіс (лише працівники офісу) і Роздріб (лише працівники магазинів).
На даний час, більшість з нас заходить у Workplace, щоб бути в курсі останніх новин, але активно не взаємодіє. Тож зараз основна наша мета – залучити колег до активного спілкування та висловлювання своїх думок і емоцій (написання коментарів, лайків та власних постів).
Персонал (загальний опис):
Працівники магазинів – це найкращі продавці, які знають все про гаджети й техніку, а також касири, товарознавці, комірники, сервісменеджери. Середній вік — 23-25 років.
В офісі COMFY працюють спеціалісти різних напрямків. У нас є 10 дирекцій: комерційна, фінансова, юридична, дирекція маркетингу, HR-дирекція, дирекція логістики, дирекція безпеки, проектний офіс, ІТ-дирекція, операційна дирекція. В кожній дирекції своя субкультура, яка багато в чому залежить від напрямку діяльності. Наприклад, маркетологи та HR більш креативні та вільні в проявах. Юристи та фінансисти більш формалізовані, адже їх повсякденне життя тісно пов’язане з правилами та нормативами. Середній вік співробітників офісу – 30-35 років. При цьому серед них є колеги від 22 до 50+.
Основні продукти (або послуги) компанії: COMFY продає побутову техніку і електроніку
Постановка завдання (цілі або питання на які потрібно знайти відповідь при вирішенні кейсу): Запропонуйте smm-механіки, які піднімуть активність наших колег – спонукатимуть коментувати, ставити лайки та писати власні пости.
Статистичні данні необхідні для вирішення завдання кейсу :
- Група офісних працівників нараховує 511 учасників.
- Середнє охоплення посту (кількість учасників групи, які бачили пост) – 273.
- Середній рівень лайків – 33 (від 15 до 60).
- Середній рівень коментарів – 4.
- Група працівників магазинів нараховує 2055 учасників.
- Середнє охоплення посту (кількість учасників групи, які бачили пост) – 534.
- Середній рівень лайків – 108.
- Середній рівень коментарів – 15 (від 10 до 480).
Пріоритетні інструменти для аналізу та розробки рішень, які ви пропонуєте використовувати командам (якщо є): SMM-механіки, спрямовані на підвищення показників замученості
Спеціальні побажання стосовно вирішення кейсу або його презентації. При вирішенні кейсу спирайтесь: на специфіку роботи нашої компанії; на загальновідомі факти про нас; на тематичні інфоприводи.
Також треба врахувати той факт, що працівники не мають змогу дуже багато часу приділяти соцмережі. Всі ми, в першу чергу, націлені на виконання своєї роботи з високими результатами.
Тож, Workplace має не відволікати від роботи, а допомагати нам бути на одній #COMFYХВИЛІ та ефективно взаємодіяти один з одним.