загальна харктеристика методичної роботи
Методичне забезпечення навчальних дисциплін доповнюється власними методичними розробками викладачів кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку. Зокрема, опбліковано навчальний посібник з грифом МОН «Маркетинг у сферах та галузях економіки», випущено навчальний посібник «Організація та управління нововведеннями: ситуаційні завдання», укладач д.е.н., проф. Буднікевич І.М., навчальний посібник «SWOT-аналізу у маркетингу», монографія «Становлення регіонального ринку інновацій в Україні», «Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика», «Ринок юридичних послуг України», «Організаційна культура ВНЗ», розроблені методичні рекомендації до лабораторних робіт, інші навчальні посібники, конспекти лекцій тощо. Студенти мають можливість користуватися ними як у друкованому, так і у електронному вигляді.
Навчально-методична робота професорсько-викладацького складу кафедри забезпечує створення і постійне вдосконалення єдиної системи методичних документів, об’єднаних в навчально-методичний комплекс. Конкретна структура змісту навчально-методичного комплексу має такий склад: робочі і навчальні програми дисциплін; методичні вказівки щодо виконання лабораторних робіт; методичні вказівки щодо виконання самостійної роботи; методичні вказівки щодо виконання індивідуального завдання; екзаменаційні білети; питання для проведення заліків; методичні вказівки щодо проведення виробничих та навчальних практик; методичні вказівки та програма переддипломної практики; методичні вказівки щодо виконання випускної роботи; програми державних екзаменів; пакети комплексних контрольних робіт для перевірки знань з дисциплін фахової підготовки; пакети контрольних завдань для перевірки знань з дисциплін соціально-гуманітарної та фундаментальної підготовки; ділові ігри, тести тощо.
Підвищення кваліфікації викладачів відбувається у формі стажування на кафедрах інших провідних вищих навчальних закладів, наукових установах спорідненого профілю, в компаніях та підприємствах маркетингового профілю.
На кафедрі наявні освітньо-кваліфікаційні характеристики магістра (у т.ч. варіативної компоненти); освітньо-професійні програми підготовки магістра (у т.ч. варіативної компоненти); навчальний план зі спеціальності «Маркетинг», затверджений ректором університету.
Кадрове забезпечення підготовки фахівців спеціальності «Маркетинг» повністю відповідає ліцензійним вимогам.
У плані науково-методичної забезпеченості навчального процесу розглядаються такі питання як наукова проблематика кафедри та її втілення в навчальний процес; актуальні проблеми викладання окремих дисциплін, проблематика дипломних, випускових і курсових робіт студентів.
Пакети прикладних програм, що використовуються в навчальному процесі, умовно розділені на дві групи: загального призначення та спеціальні. Програми загального призначення – це офісні програми, редактори, електронні таблиці, браузери тощо. Використовуються в більшості дисциплін, як обов’язковий допоміжний засіб. Програми спеціального призначення застосовуються при викладанні спеціальних дисциплін або в якості ілюстрацій, або у виді окремих тем спеціальних курсів чи окремих занять.
Кафедра маркетингу, інновацій та регіонального розвитку забезпечує студентів та викладачів інструктивними та навчально-методичними матеріалами з дисциплін, що викладаються. Використання у навчальному процесі нової техніки і освітньо-професійних програм призвело до необхідності розробки нових сучасних навчальних курсів лекцій, розробки і постановки лабораторних робіт, необхідності поповнення бібліотечного фонду новинками наукової й навчально-методичної літератури з проблем економіки. Переробляються й оновлюються застарілі і розробляються нові робочі програми дисциплін, що читаються викладачами кафедри. Найближчим часом заплановано до публікації 2 навчально-методичних посібники.
Викладачами кафедри за останні три роки розроблено та надруковано більше 30 методичних розробок, 2 навчальні посібники з грифом МОНУ, чотири монографії. За 2011-2016 рр. викладачами опубліковано більше 100 наукових робіт, переважна більшість з яких у виданнях, що входять до фахових переліків ВАК України, прийнято участь в більш ніж 30-ти міжнародних, всеукраїнських та регіональних наукових конференціях та семінарах.
З окремих дисциплін розробляються автоматизовані системи прийняття заліків з деяких тем, складені завдання для проведення тестового, модульного і підсумкового контролю, оновлюються робочі і навчальні програми, екзаменаційні білети з урахуванням нових вимог.
Організація і підготовка навчально-методичного процесу на кафедрі забезпечена персональною комп’ютерною технікою, встановленою в приміщеннях кафедри, в спеціальних лабораторіях факультету, а також послугами університетських лабораторій. На сьогодні кафедра обладнана 5 комп’ютерами, трьома принтерами, ксероксом і сканером, мультимедійним обладнанням. Планується, що матеріальна база кафедри буде і надалі розвиватися. Ефективному проведенню навчально-методичного процесу сприяє постійне поповнення науково-методичного фонду бібліотеки спеціальною літературою.
Кафедра маркетингу, інновацій та регіонального розвитку має спеціалізовану комп’ютерну лабораторію, де проводяться практичні та лабораторні заняття з дисциплін фахового спрямування. Для підвищення ефективності отримання і користування інформацією введена в експлуатацію електронна бібліотека, яка передбачає можливість методичного та наукового забезпечення навчального процесу на електронних носіях.
Кафедра маркетингу, інновацій та регіонального розвитку на 81,8 % забезпечена викладачами з науковими ступенями, у перспективі планується доведення цього показника до 100% та передбачається проходження підвищення кваліфікації у профільних наукових та вищих навчальних закладах. Крім цього, відбувається професійний ріст асистентів кафедри.
Продовжується робота над розробкою та оновленням навчально-методичні комплексів дисциплін на друкованих та електронних носіях, кафедральна бібліотека постійно оновлюється спеціальними виданнями, професійною літературою, навчально-методичною літературою (підручниками, навчальними посібниками, зокрема із грифом МОНУ, методичними рекомендаціями).