освітні програми
Освітня програма Підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (скорочена форма).
Освітня програма підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА
Схвалено Вченою Радою Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича протокол № ___ від __________________ |
Затверджено Ректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича _________________ С.В. Мельничук «____» ______________ 20 ___ р. |
Освітня програма
Підготовки здобувачів першого (бакалаврського)
рівня вищої освіти
ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ |
07 Управління та адміністрування |
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ |
075 Маркетинг |
Чернівці – 2016
Освітня програма підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «Маркетинг».
Програма відповідає першому (бакалаврському) рівню вищої освіти та сьомому кваліфікаційному рівню за Національною рамкою кваліфікації
Проектна група програми:
- Буднікевич І.М. д.е.н., професор кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ;
- Кифяк О.В. к.е.н., доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ;
- Крупенна І.А. к.е.н., доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ;
Гарант освітньої програми:
Черданцева І.Г. к.е.н., доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ
Програму узгоджено:
Декан економічного
факультету ЧНУ доц. Білоскурський Р.Р. ____________
Перший проректор проф. Петришин Р.І. _______________
- Загальна характеристика освітньої програми
Мета освітньої програми (надати студентам базову теоретичну та професійну інформацію з галузі яка орієнтується на роботу з різними інформаційними джерелами, формування навичок критичного мислення, оволодіння основними методиками наукових досліджень, розвиток компетентностей, необхідних для побудови систем комунікації, кооперації, поширення інформації та менеджменту програм у сфері маркетингової діяльності).
Програмні компетентності (загальні):
- Здатність до володіння культурою мислення, узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, визначення мети та завдань власної діяльності і забезпечення їх ефективного виконання.
- Здатність логічно вірно, аргументовано і зрозуміло будувати усну та письмову українську мову з використанням різних комунікаційних стилів.
- Здатність враховувати суспільні відносини під час професійної діяльності та організовувати власну діяльність як складову колективної діяльності.
- Здатність до письмової та усної комунікації іншою мовою та використання іншомовної документації в професійній сфері.
- Здатність поєднувати теоретичні та практичні аспекти історії та розвитку культури в процесі взаємодії людини та суспільства.
- Здатність використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології (збір, аналіз та управління інформацією в комп’ютерних мережах, застосування інтернет-ресурсів та програмних засобів).
- Здатність використовувати нормативні правові документи під час професійної діяльності.
- Здатність знаходити нестандартні організаційно-управлінські рішення в нетипових ситуаціях, готовність нести за них відповідальність.
- Здатність використовувати основні положення і методи соціальних, гуманітарних та економічних наук при вирішенні соціальних і професійних завдань, здатність аналізувати соціально значущі проблеми та процеси.
- Здатність до використання основних законів природничих дисциплін у професійній діяльності, застосовування методів математичного аналізу та моделювання, теоретичного та експериментального дослідження.
- Здатність до володіння засобами самостійного, методично правильного використання методів фізичного виховання та зміцнення здоров’я, готовність до досягнення належного рівня фізичної підготовленості для забезпечення повноцінної соціальної та професійної діяльності.
- Здатність забезпечувати необхідний рівень особистої безпеки, безпеки колективу та суспільства та застосовувати основні заходи та засоби щодо збереження життя, здоров’я та захисту людини в умовах загрози і виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій.
- Здатність організовувати роботу на підприємстві та в організації відповідно до вимог охорони праці.
- Здатність до постійного саморозвитку, підвищення своєї кваліфікації і професійної майстерності.
Програмні компетентності (фахові):
- Базові знання про суть економічних явищ, показники розвитку підприємства в ринкових умовах.
- Базові знання сутності і змісту маркетингу як філософії підприємницької діяльності в умовах ринкової економіки.
- Володіння методами збирання та статистичного оброблення інформації стосовно соціально-економічних явищ і процесів.
- Базові знання у сфері менеджменту і застосування на практиці методів управління.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання і практичні навички в галузі економіки підприємства, фінансів, грошового обігу та кредиту, статистики та економічного аналізу для здійснення маркетингової діяльності.
- Здатність використовувати математичний апарат для практичного використання в розв’язання виробничих задач.
- Здатність використовувати знання, уміння і навички в галузі бухгалтерського, статистичного та оперативного обліку для здійснення маркетингової діяльності.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання з розвитку інфраструктури товарного ринку для впровадження прогресивних методів торгівлі.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання щодо організації та функціонування товарних бірж, біржової та брокерської діяльності, організація розподілу біржових товарів.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання й уміння класифікації товарів, аналізу асортименту та властивостей товарів, умов і правил пакування, маркування, зберігання та перевезення.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання маркетингових комунікацій для стимулювання продажу товарів.
- Здатність використовувати знання та уміння з теорії та практики управління підприємством в конкурентному середовищі ціноутворення, податкового законодавства для засвоєння методів маркетингової цінової і товарної політики.
- Здатність використовувати знання, уміння і навички в галузі інформатики та комп’ютерної техніки для використання інформаційних систем і технологій в маркетинговій діяльності.
- Здатність використовувати професійно профільовані знання принципів маркетингової діяльності для організації та здійснення закупівель, збуту і розподілу продукції підприємств.
- Здатність використовувати професійно профільовані знання в галузі маркетингової товарної політики для дослідження можливостей розробки нових товарів.
- Здатність використовувати знання і уміння стосовно методів і правил логістики для скорочення витрат підприємства на переміщення та зберігання виробничих ресурсів
- Здатність використовувати професійно профільовані знання з основ стандартизації і сертифікації для оцінки відповідності товарів стандартам і технічним умовам
- Здатність використовувати професійно профільовані знання в галузі ринкових досліджень для здійснення маркетингової діяльності.
- Здатність визначати баланс між вигодами і ризиками використання певної інформації в цілях забезпечення реалізації функцій продажів.
- Здатність налагоджувати ефективну комунікацію з усіма зацікавленими учасниками процесу збору, аналізу та використання інформації щодо стану ринку.
- Здатність здійснювати ефективний і результативний аналіз інформації з продажу.
- Здатність професійно презентувати результати аналізу
- Вміння здійснювати безперервний моніторинг й оцінку якості інформації щодо продажів.
- Вміння отримувати зворотний зв’язок від колег щодо актуальності та якості використовуваної інформації про продажі.
- Вміння працювати з колегами з метою виявлення інформації, яка повинна бути отримана в майбутньому.
Перелік навчальних дисциплін освітньої програми
№ п/п |
Назва дисципліни |
Кількість кредитів |
Кількість годин |
Кількість аудиторних годин |
Кількість годин на самостійне вивчення |
Форма контролю |
Нормативна складова |
||||||
1 |
Українська мова (за професійним спрямуванням) |
3 |
90 |
30 |
60 |
екзамен |
2 |
Актуальні питання історії та культури України |
5 |
150 |
45 |
105 |
екзамен |
3 |
Філософія |
4 |
120 |
30 |
90 |
екзамен |
4 |
Іноземна мова |
6 |
180 |
90 |
90 |
залік, екзамен |
5 |
Економічна теорія |
5 |
150 |
75 |
75 |
екзамен |
6 |
Мікроекономіка |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
7 |
Макроекономіка |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
8 |
Історія економіки та економічної думки |
5 |
150 |
60 |
90 |
залік |
9 |
Вища математика |
6 |
180 |
60 |
120 |
екзамен |
10 |
Теорія ймовірностей і математична статистика |
5 |
150 |
60 |
90 |
залік |
11 |
Оптимізаційні методи та моделі |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
12 |
Економетрика |
5 |
150 |
60 |
90 |
залік |
13 |
Інформатика |
6 |
180 |
90 |
90 |
екзамен |
14 |
Економіка підприємства |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
15 |
Менеджмент |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
16 |
Маркетинг |
10 |
300 |
135 |
165 |
екзамен |
17 |
Гроші і кредит |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
18 |
Фінанси |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
19 |
Бухгалтерський облік |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
20 |
Економіка праці і соціально-трудові відносини |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
21 |
Міжнародна економіка |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
22 |
Статистика |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
23 |
Соціологія |
3 |
90 |
30 |
60 |
залік |
24 |
Регіональна економіка |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
25 |
Логістика |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
26 |
Маркетингова товарна політик |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
27 |
Маркетинг промислового підприємства |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
28 |
Маркетингове ціноутворення |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
29 |
Маркетинг послуг |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
30 |
Маркетингові дослідження |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
31 |
Маркетингові комунікації |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
32 |
Поведінка споживача |
5 |
150 |
55 |
95 |
екзамен |
Вибіркова складова
№ п/п |
Назва дисципліни |
Кількість кредитів |
Кількість годин |
Кількість аудиторних годин |
Кількість годин на самостійне вивчення |
Форма контролю |
1 |
Товарознавство та товарна експертиза |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
2 |
Інфраструктура товарного ринку |
4 |
120 |
45 |
75 |
екзамен |
3 |
Організація бізнес-презентацій |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
4 |
Маркетинг у галузях і сферах діяльності |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
5 |
Торговельний маркетинг |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
6 |
Туристичний маркетинг |
3 |
90 |
60 |
30 |
залік |
7 |
Інноваційний маркетинг і менеджмент |
3 |
90 |
44 |
46 |
екзамен |
8 |
Мерчандайзинг |
3 |
90 |
44 |
46 |
екзамен |
9 |
Реклама та рекламна діяльність |
3 |
90 |
44 |
46 |
екзамен |
10 |
Інтернет-маркетинг |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
11 |
Міждисциплінарна курсова робота з маркетингових дисциплін |
3 |
90 |
|
|
|
12 |
Міждисциплінарна курсова робота з професійно-орієнтованих дисциплін |
3 |
90 |
|
|
|
13 |
Вибіркова факультетська дисципліна |
3 |
90 |
30 |
60 |
залік |
14 |
Фізичне виховання / Вступ у спеціальність |
3 |
90 |
30 |
60 |
залік |
15 |
Вибіркова факультетська дисципліна ІІ / Фізичне виховання / Громадське здоров’я та медицина порятунку |
3 |
90 |
60 |
30 |
залік |
16 |
Інформаційні системи в маркетингу / Системи обробки маркетингової інформації |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
17 |
Основи дизайну / Рекламний креатив / Основи охорони праці |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
18 |
Управління продажами / Маркетинговий аудит / Маркетинг у малому бізнесі |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
19 |
Вибіркова факультетська дисципліна ІІІ / Професійна іноземна мова |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
20 |
Товарна інформація / Маркетинг у малому бізнесі / Організація виробництва |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
21 |
Маркетинг індустрії гостинності / Закупівельна логістика |
3 |
90 |
44 |
46 |
залік |
22 |
Управління конкурентоспроможністю / Категорійний менеджмент |
3 |
90 |
44 |
46 |
екзамен |
23 |
Військова підготовка |
29 |
870 |
|
|
|
Практична підготовка
№ п/п |
Вид діяльності |
Кількість кредитів |
Кількість годин |
1 |
Навчальна практика з маркетингу |
2 |
60 |
2 |
Виробнича практика з курсу «Маркетингові дослідження» |
4 |
120 |
3 |
Виробнича практика з професійно-орієнтованих дисциплін |
4 |
120 |
- Визначення форм державної атестації здобувачів вищої освіти за освітньою програмою
Форми атестації здобувачів вищої освіти |
Атестація здійснюється у формі: – публічного захисту (демонстрації) випускної роботи; – державного екзамену |
Вимоги до заключної кваліфікації роботи |
– Вимоги щодо відповідності оформлення правилам вищої школи – Вимоги щодо оприлюднення (депонування) на офіційному сайті наукової бібліотеки ЧНУ |
- Очікувані результати навчання (загальні):
- Оволодіння навичками критичного мислення, узагальнення, аналізу, синтезу, використання всебічних джерел інформації, визначення мети та завдань власної діяльності і забезпечення їх ефективного виконання.
- Володіння усну та письмову українську мову з використанням різних комунікаційних стилів при логічній, аргументованій і зрозуміло побудованій системі ділового спілкування та документообігу.
- Оволодіння письмовою та усною комунікаціями іншими мовами та використання іншомовної документації в професійній сфері.
- Уміння поєднувати теоретичні та практичні аспекти історії та розвитку культури в процесі взаємодії людини та суспільства.
- Оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями (збір, аналіз та управління інформацією в комп’ютерних мережах, застосування Інтернет-ресурсів та програмних засобів).
- Уміння опрацьовувати, аналізувати та використовувати нормативні правові документи під час професійної діяльності.
- Уміння використовувати основні положення і методи соціальних, гуманітарних та економічних наук при вирішенні соціальних і професійних завдань, здатність аналізувати соціально значущі проблеми та процеси.
- Уміння використовувати основні закони природничих дисциплін у професійній діяльності, застосовувати методи математичного аналізу та моделювання, теоретичного та експериментального дослідження.
- Здатність до володіння засобами самостійного, методично правильного використання методів фізичного виховання та зміцнення здоров’я, готовність до досягнення належного рівня фізичної підготовленості для забезпечення повноцінної соціальної та професійної діяльності.
- Здатність забезпечувати необхідний рівень особистої безпеки, безпеки колективу та суспільства та застосовувати основні заходи та засоби щодо збереження життя, здоров’я та захисту людини в умовах загрози і виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій.
- Здатність організовувати роботу на підприємстві та в організації відповідно до вимог охорони праці.
- Здатність до постійного саморозвитку, підвищення своєї кваліфікації і професійної майстерності.
- Очікувані результати (фахові)
- Здатність до проектування маркетингових структур та розробка програм. Дослідження внутрішнього стану об’єктів господарювання та умов навколишнього середовища.
- Обізнаність у проектуванні (модернізації існуючих) структур маркетингу та розробці програм маркетингової діяльності підприємств.
- Здатність до планування та впровадження маркетингових програм(спільно з керівництвом підприємств), розробки систем оцінки ефективності функціонування маркетингу
- Уміння організовувати та налагоджувати роботу кожної окремої складової системи маркетингового комплексу
- Здатність до управління роботою служби маркетингу
- Забезпечення номенклатури та нормативної якості виробництва і реалізації товарів/послуг, що виробляються підприємством
- Здатність до організації та техніко-економічного супроводу каналів розподілу товарів та послуг підприємств
- Здатність до організації рекламної діяльності, удосконалення та розвитку існуючої рекламної діяльності підприємств
- Уміння планувати, організовувати та реалізовувати типові та спеціалізовані рекламні кампанії, проводити рекламні акції, організовувати виставки, ярмарки з метою стимулювання збуту продукції/послуг підприємств
- Уміння забезпечувати засоби та заходи мотивації та охорони праці на підприємствах, заходи по забезпеченню протипожежної безпеки та охорони довкілля на підприємствах
- Здатність організовувати технічну діяльність по використанню оргтехніки та ЕОМ, уміння користуватись ЕОМ та оргтехнікою на робочому місці, використовувати спеціальне програмне забезпечення при розробці та реалізації маркетингових рішень та проектів.
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА
Схвалено Вченою Радою Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича протокол № ___ від __________________ |
Затверджено Ректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича _________________ С.В. Мельничук «____» ______________ 20 ___ р. |
Освітня програма
Підготовки здобувачів першого (бакалаврського)
рівня вищої освіти
(скорочена форма)
ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ |
07 Управління та адміністрування |
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ |
075 Маркетинг |
Чернівці – 2016
Освітня програма підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 6.075 «Маркетинг».
Програма відповідає першому (бакалаврському) рівню вищої освіти та сьомому кваліфікаційному рівню за Національною рамкою кваліфікації
Проектна група програми:
- Буднікевич І.М. д.е.н., професор кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ;
- Кифяк О.В. к.е.н., доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ;
- Крупенна І.А. к.е.н., доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ;
Гарант освітньої програми:
Черданцева І.Г. к.е.н., доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ
Програму узгоджено:
Декан економічного
факультету ЧНУ доц. Білоскурський Р.Р. ____________
Перший проректор проф. Петришин Р.І. _______________
- Загальна характеристика освітньої програми
Мета освітньої програми (надати студентам базову професійну інформацію з галузі яка орієнтується на роботу з різними інформаційними джерелами, основні методики наукових досліджень, розвиток компетентностей, необхідних для побудови систем комунікації, кооперації, поширення інформації та менеджменту програм у сфері маркетингової діяльності).
Програмні компетентності (загальні):
- Здатність до володіння культурою мислення, узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, визначення мети та завдань власної діяльності і забезпечення їх ефективного виконання.
- Здатність логічно вірно, аргументовано і зрозуміло будувати усну та письмову українську мову з використанням різних комунікаційних стилів.
- Здатність враховувати суспільні відносини під час професійної діяльності та організовувати власну діяльність як складову колективної діяльності.
- Здатність до письмової та усної комунікації іншою мовою та використання іншомовної документації в професійній сфері.
- Здатність поєднувати теоретичні та практичні аспекти історії та розвитку культури в процесі взаємодії людини та суспільства.
- Здатність використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології (збір, аналіз та управління інформацією в комп’ютерних мережах, застосування інтернет-ресурсів та програмних засобів).
- Здатність використовувати нормативні правові документи під час професійної діяльності.
- Здатність знаходити нестандартні організаційно-управлінські рішення в нетипових ситуаціях, готовність нести за них відповідальність.
- Здатність використовувати основні положення і методи соціальних, гуманітарних та економічних наук при вирішенні соціальних і професійних завдань, здатність аналізувати соціально значущі проблеми та процеси.
- Здатність до використання основних законів природничих дисциплін у професійній діяльності, застосовування методів математичного аналізу та моделювання, теоретичного та експериментального дослідження.
- Здатність до володіння засобами самостійного, методично правильного використання методів фізичного виховання та зміцнення здоров’я, готовність до досягнення належного рівня фізичної підготовленості для забезпечення повноцінної соціальної та професійної діяльності.
- Здатність забезпечувати необхідний рівень особистої безпеки, безпеки колективу та суспільства та застосовувати основні заходи та засоби щодо збереження життя, здоров’я та захисту людини в умовах загрози і виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій.
- Здатність організовувати роботу на підприємстві та в організації відповідно до вимог охорони праці.
- Здатність до постійного саморозвитку, підвищення своєї кваліфікації і професійної майстерності.
Програмні компетентності (фахові):
- Базові знання про суть економічних явищ, показники розвитку підприємства в ринкових умовах.
- Базові знання сутності і змісту маркетингу як філософії підприємницької діяльності в умовах ринкової економіки.
- Володіння методами збирання та статистичного оброблення інформації стосовно соціально-економічних явищ і процесів.
- Базові знання у сфері менеджменту і застосування на практиці методів управління.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання і практичні навички в галузі економіки підприємства, фінансів, грошового обігу та кредиту, статистики та економічного аналізу для здійснення маркетингової діяльності.
- Здатність використовувати математичний апарат для практичного використання в розв’язання виробничих задач.
- Здатність використовувати знання, уміння і навички в галузі бухгалтерського, статистичного та оперативного обліку для здійснення маркетингової діяльності.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання з розвитку інфраструктури товарного ринку для впровадження прогресивних методів торгівлі.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання щодо організації та функціонування товарних бірж, біржової та брокерської діяльності, організація розподілу біржових товарів.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання й уміння класифікації товарів, аналізу асортименту та властивостей товарів, умов і правил пакування, маркування, зберігання та перевезення.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання маркетингових комунікацій для стимулювання продажу товарів.
- Здатність використовувати знання та уміння з теорії та практики управління підприємством в конкурентному середовищі ціноутворення, податкового законодавства для засвоєння методів маркетингової цінової і товарної політики.
- Здатність використовувати знання, уміння і навички в галузі інформатики та комп’ютерної техніки для використання інформаційних систем і технологій в маркетинговій діяльності.
- Здатність використовувати професійно профільовані знання принципів маркетингової діяльності для організації та здійснення закупівель, збуту і розподілу продукції підприємств.
- Здатність використовувати професійно профільовані знання в галузі маркетингової товарної політики для дослідження можливостей розробки нових товарів.
- Здатність використовувати знання і уміння стосовно методів і правил логістики для скорочення витрат підприємства на переміщення та зберігання виробничих ресурсів
- Здатність використовувати професійно профільовані знання з основ стандартизації і сертифікації для оцінки відповідності товарів стандартам і технічним умовам
- Здатність використовувати професійно профільовані знання в галузі ринкових досліджень для здійснення маркетингової діяльності.
- Здатність визначати баланс між вигодами і ризиками використання певної інформації в цілях забезпечення реалізації функцій продажів.
- Здатність налагоджувати ефективну комунікацію з усіма зацікавленими учасниками процесу збору, аналізу та використання інформації щодо стану ринку.
- Здатність здійснювати ефективний і результативний аналіз інформації з продажу.
- Здатність професійно презентувати результати аналізу
- Вміння здійснювати безперервний моніторинг й оцінку якості інформації щодо продажів.
- Вміння отримувати зворотний зв’язок від колег щодо актуальності та якості використовуваної інформації про продажі.
- Вміння працювати з колегами з метою виявлення інформації, яка повинна бути отримана в майбутньому.
- Перелік навчальних дисциплін освітньої програми
Маркетинг послуг
4
120
60
60
екзамен
№ п/п |
Назва дисципліни |
Кількість кредитів |
Кількість годин |
Кількість аудиторних годин |
Кількість годин на самостійне вивчення |
Форма контролю |
Нормативна складова |
||||||
1 |
Економетрика |
3 |
90 |
45 |
45 |
екзамен |
2 |
Маркетинг |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
3 |
Гроші та кредит |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
4 |
Фінанси |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
5 |
Економіка праці та соціально-трудові відносини |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
6 |
Міжнародна економіка |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
7 |
Логістика |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
8 |
Маркетингова товарна політика |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
9 |
Маркетингові дослідження |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
10 |
Маркетингові комунікації |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
11 |
Соціологія |
4 |
120 |
33 |
87 |
екзамен |
12 |
Поведінка споживача |
5 |
150 |
44 |
106 |
екзамен |
13 |
Маркетинг промислового підприємства |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
14 |
Маркетингове ціноутворення |
5 |
150 |
60 |
90 |
екзамен |
15 | ||||||
16 |
Основи охорони праці |
2 |
60 |
22 |
38 |
екзамен |
17 |
Політологія |
2 |
60 |
30 |
30 |
залік |
Вибіркова складова
№ п/п |
Назва дисципліни |
Кількість кредитів |
Кількість годин |
Кількість аудиторних годин |
Кількість годин на самостійне вивчення |
Форма контролю |
1 |
Регіональна розмовна мова |
4 |
120 |
90 |
30 |
залік |
2 |
Паблік – рілейшнз |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
3 |
Маркетинг у галузях і сферах діяльності |
4 |
120 |
45 |
75 |
екзамен |
4 |
Інформаційні системи в маркетингу |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
5 |
Міжнародний маркетинг |
2 |
60 |
30 |
30 |
залік |
6 |
Інноваційний маркетинг і менеджмент |
4 |
120 |
44 |
76 |
екзамен |
7 |
Територіальний маркетинг |
3 |
90 |
44 |
46 |
залік |
8 |
Торговельний маркетинг та мерчандайзинг |
5 |
150 |
75 |
75 |
екзамен |
9 |
Електронна комерція |
2 |
60 |
33 |
27 |
залік |
10 |
Управління продажами |
3 |
90 |
44 |
46 |
залік |
11 |
Туристичний маркетинг |
3 |
90 |
33 |
57 |
залік |
12 |
Вибіркова дисципліна / Організація бізнес-презентацій / Рекламний креатив |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
13 |
Маркетинг індустрії гостинності / Маркетинг готельного бізнесу / Маркетинг ресторанного бізнесу |
3 |
90 |
45 |
45 |
залік |
14 |
Військова підготовка |
29 |
870 |
|
|
|
Практична підготовка
№ п/п |
Вид діяльності |
Кількість кредитів |
Кількість годин |
2 |
Виробнича практика з курсу «Маркетингові дослідження» |
4 |
120 |
3 |
Виробнича практика з професійно-орієнтованих дисциплін |
4 |
120 |
- Визначення форм державної атестації здобувачів вищої освіти за освітньою програмою
Форми атестації здобувачів вищої освіти |
Атестація здійснюється у формі: – публічного захисту (демонстрації) випускної роботи; – державного екзамену |
Вимоги до заключної кваліфікації роботи |
– Вимоги щодо відповідності оформлення правилам вищої школи – Вимоги щодо оприлюднення (депонування) на офіційному сайті наукової бібліотеки ЧНУ |
- Очікувані результати навчання (загальні):
- Оволодіння навичками критичного мислення, узагальнення, аналізу, синтезу, використання всебічних джерел інформації, визначення мети та завдань власної діяльності і забезпечення їх ефективного виконання.
- Володіння усну та письмову українську мову з використанням різних комунікаційних стилів при логічній, аргументованій і зрозуміло побудованій системі ділового спілкування та документообігу.
- Оволодіння письмовою та усною комунікаціями іншими мовами та використання іншомовної документації в професійній сфері.
- Уміння поєднувати теоретичні та практичні аспекти історії та розвитку культури в процесі взаємодії людини та суспільства.
- Оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями (збір, аналіз та управління інформацією в комп’ютерних мережах, застосування Інтернет-ресурсів та програмних засобів).
- Уміння опрацьовувати, аналізувати та використовувати нормативні правові документи під час професійної діяльності.
- Уміння використовувати основні положення і методи соціальних, гуманітарних та економічних наук при вирішенні соціальних і професійних завдань, здатність аналізувати соціально значущі проблеми та процеси.
- Уміння використовувати основні закони природничих дисциплін у професійній діяльності, застосовувати методи математичного аналізу та моделювання, теоретичного та експериментального дослідження.
- Здатність до володіння засобами самостійного, методично правильного використання методів фізичного виховання та зміцнення здоров’я, готовність до досягнення належного рівня фізичної підготовленості для забезпечення повноцінної соціальної та професійної діяльності.
- Здатність забезпечувати необхідний рівень особистої безпеки, безпеки колективу та суспільства та застосовувати основні заходи та засоби щодо збереження життя, здоров’я та захисту людини в умовах загрози і виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій.
- Здатність організовувати роботу на підприємстві та в організації відповідно до вимог охорони праці.
- Здатність до постійного саморозвитку, підвищення своєї кваліфікації і професійної майстерності.
- Очікувані результати (фахові)
- Здатність до проектування маркетингових структур та розробка програм.Дослідження внутрішнього стану об’єктів господарювання та умов навколишнього середовища.
- Обізнаність у проектуванні (модернізації існуючих) структур маркетингу та розробці програм маркетингової діяльності підприємств.
- Здатність до планування та впровадження маркетингових програм(спільно з керівництвом підприємств), розробки систем оцінки ефективності функціонування маркетингу
- Уміння організовувати та налагоджувати роботу кожної окремої складової системи маркетингового комплексу
- Здатність до управління роботою служби маркетингу
- Забезпечення номенклатури та нормативної якості виробництва і реалізації товарів/послуг, що виробляються підприємством
- Здатність до організації та техніко-економічного супроводу каналів розподілу товарів та послуг підприємств
- Здатність до організації рекламної діяльності, удосконалення та розвитку існуючої рекламної діяльності підприємств
- Уміння планувати, організовувати та реалізовувати типові та спеціалізовані рекламні кампанії, проводити рекламні акції, організовувати виставки, ярмарки з метою стимулювання збуту продукції/послуг підприємств
- Уміння забезпечувати засоби та заходи мотивації та охорони праці на підприємствах, заходи по забезпеченню протипожежної безпеки та охорони довкілля на підприємствах
- Здатність організовувати технічну діяльність по використанню оргтехніки та ЕОМ, уміння користуватись ЕОМ та оргтехнікою на робочому місці, використовувати спеціальне програмне забезпечення при розробці та реалізації маркетингових рішень та проектів.
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА
Схвалено Вченою Радою Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича протокол № ___ від __________________ |
Затверджено Ректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича _________________ С.В. Мельничук «____» ______________ 20 ___ р. |
Освітня програма
підготовки здобувачів другого (магістерського)
рівня вищої освіти
ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ |
07 Управління та адміністрування |
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ |
075 Маркетинг |
Чернівці – 2016
Освітня програма підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності «Маркетинг».
Програма відповідає другому (магістерському) рівню вищої освіти та сьомому кваліфікаційному рівню за Національною рамкою кваліфікації
Проектна група програми:
- Черданцева І.Г. к.е.н., доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ;
- Кифяк О.В. к.е.н., доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ;
- Крупенна І.А. к.е.н., доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ;
Гарант освітньої програми:
Буднікевич І.М. д.е.н., професор кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ
Програму узгоджено:
Декан економічного
факультету ЧНУ доц. Білоскурський Р.Р. ____________
Перший проректор проф. Петришин Р.І. _______________
- Загальна характеристика освітньої програми
Мета освітньої програми (надати студентам всебічну інформацію з галузі, яка акцентується на критичному мисленні та співставленні різних інформаційних джерел, теоретичних та практичних навиках дослідження, розвитку компетентностей, орієнтованих на стратегічну перспективу, необхідну для аналізу, синтезу комунікації, кооперації, формування ефективних каналів поширення інформації та забезпеченні менеджменту проектів у сфері маркетингової діяльності).
Програмні компетентності (загальні):
- Критичність та самокритичність. Здатність формулювати задачу, для її вирішення та досягнення обґрунтованого висновку використовувати потрібну інформацію та методологію.
- Якість та етичні зобов’язання. Знання стандартів необхідних для наукового дослідження і публікування, включаючи критичну обізнаність та інтелектуальну чесність.
- Міжособистісні навики та командна робота. Здатність працювати в команді, виконуючи провідну роль, у міжнародній та мультикультурній групі.
- Комунікація усна та письмова рідною мовою та іноземною. Здатність правильно розмовляти та писати згідно з різними комунікаційними стилями, а саме: неофіційного, офіційного та наукового.
- Працювати самостійно, розробляти стратегії т а керувати часом. Здатність скеровувати зусилля, поєднуючи результати різних досліджень та аналізу, вчасно подавати результат.
Програмні компетентності (фахові):
- Планування виробничо-господарської та збутової діяльності підприємства. Підготовка вихідних даних для складання перспективних (річних)планів і програм виробничо-господарської та збутової діяльності і розвитку маркетингових зв’язків підприємства.Здійснення комплексного економічного аналізу господарської діяльності підприємства і його підрозділів.
- Організація маркетингової та збутової діяльності. Участь у дослідженні попиту, пропозиції, динаміки, цін, структури ринків, систематизація кон’юнктурних матеріалів, координація роботи підприємства із контрагентами, методичне керівництво і контроль правильності розрахунків і використання цін підприємством при підготовці та укладанні контрактів.
- Участь у переговорах, розробка та оформлення контрактів на поставку продукції, здійснення контролю за ходом виконання умов контрактів, дотримання термінів відвантаження згідно до укладених контрактів.
- Вивчення діючих на ринку технічних вимог до товарів, інформування про них відповідно підрозділу, аналіз технічного рівня та якості продукції, її конкурентоспроможності, підготовка відповідних висновків та рекомендацій з цих питань.
- Проектування маркетингових структур та розробка програм. Дослідження внутрішнього стану об’єктів господарювання та умов навколишнього середовища. Участь у проектуванні (модернізації існуючих) структур маркетингу та розробці програм маркетингової діяльності підприємств.
- Прогностична. Прийняття управлінських рішень щодо використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів у маркетинговій діяльності підприємства.
- Інформаційно-аналітична. Узагальнення поточної кількісної та якісної інформації про внутрішнє та навколишнє середовище діяльності підприємства за допомогою розробки і впровадження маркетингової інформаційної системи, відповідних форм звітності.
- Контрольна. Проведення контролю на відповідність поточного стану об’єкту управління та його маркетингової діяльності стратегічним цілям підприємства та чинному законодавству України. Проведення ревізії використання матеріальних трудових і фінансових ресурсів для реалізації маркетингових заходів.
- Аналітична. Аналіз основних показників господарської та збутової діяльності та прогнозування її фінансової стійкості.
- Організаційна. Визначення маркетингової політики, організація маркетингових завдань та роботи маркетингових відділів. Застосування комп’ютерної техніки для проведення маркетингових досліджень, контрольних, аналітичних та планово-економічних розрахунків по виконанню маркетингових програм.
- Науково-дослідницька та викладацька діяльність. Впровадження наукових досліджень з проблем маркетингу, реклами, організації збутової діяльності, маркетингових досліджень в практику господарювання. Методичне забезпечення викладання економічних та фахових дисциплін з маркетингу. Навчання учнів середніх освітніх закладів маркетинговим та економічним дисциплінам. Проведення науково-дослідницької діяльності та інтерпретація її результатів у вигляді наукових доповідей, статей, виступів, монографій використовуючи сучасний інструментарій економічних досліджень.
- Перелік навчальних дисциплін освітньої програми
№ п/п |
Назва дисципліни |
Кількість кредитів |
Кількість годин |
Кількість аудиторних годин |
Кількість годин на самостійне вивчення |
Форма контролю |
Нормативна складова |
||||||
1 |
Глобальна економіка |
4 |
120 |
30 |
90 |
екзамен |
2 |
Соціальна відповідальність |
4 |
120 |
30 |
90 |
екзамен |
3 |
Інноваційний розвиток підприємства |
4 |
120 |
30 |
90 |
екзамен |
4 |
Стратегічний маркетинг |
4 |
120 |
45 |
75 |
екзамен |
5 |
Маркетинговий менеджмент |
4 |
120 |
45 |
75 |
екзамен |
6 |
Логістичний менеджмент |
4 |
120 |
45 |
75 |
екзамен |
7 |
Рекламний менеджмент |
4 |
120 |
60 |
60 |
екзамен |
Вибіркова складова
№ п/п |
Назва дисципліни |
Кількість кредитів |
Кількість годин |
Кількість аудиторних годин |
Кількість годин на самостійне вивчення |
Форма контролю |
1 |
Фінансовий менеджмент |
3 |
90 |
30 |
60 |
екзамен |
2 |
Комерційна діяльність |
4 |
120 |
42 |
78 |
екзамен |
3 |
Педагогіка та психологія вищої школи |
3 |
90 |
30 |
60 |
залік |
4 |
Фізіологія та психологія управлінської праці (Управління комунікаціями та конфліктами) |
3 |
90 |
30 |
60 |
залік |
5 |
Облік і фінансова звітність за міжнародними стандартами |
3 |
90 |
30 |
60 |
екзамен |
6 |
Методика викладання економічних дисциплін |
3 |
90 |
30 |
60 |
залік |
7 |
Інформаційні системи і технології в управлінні організаціями |
3 |
90 |
30 |
60 |
екзамен |
8 |
Управління брендами/ Маркетинг освіти |
4 |
120 |
30 |
90 |
залік |
9 |
Управління конкурентоспроможністю/ Екологічний менеджмент і маркетинг |
4 |
120 |
45 |
75 |
залік |
10 |
Методологія і організація наукових досліджень/ Спеціальні маркетингові дослідження |
3 |
90 |
28 |
62 |
залік |
11 |
Фінансовий маркетинг/ Банківський маркетинг |
3 |
90 |
35 |
55 |
екзамен |
Практична підготовка
№ п/п |
Вид діяльності |
Кількість кредитів |
Кількість годин |
1 |
Асистентська практика |
6 |
180 |
2 |
Виробнича практика |
8 |
240 |
- Визначення форм державної атестації здобувачів вищої освіти за освітньою програмою
Форми атестації здобувачів вищої освіти |
Атестація здійснюється у формі публічного захисту (демонстрації) випускної роботи |
Вимоги до заключної кваліфікації роботи |
– Вимоги щодо відповідності оформлення правилам вищої школи – Вимоги щодо оприлюднення (депонування) на офіційному сайті наукової бібліотеки ЧНУ |
- Очікувані результати навчання (загальні):
- Здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті.
- Обізнаність та відповідність науковим стандартам щодо точності та об’єму локалізованої документації, використаної та процитованої в завданнях і в завершальній випускній роботі.
- Здатність працювати в групі продуктивно, відіграючи провідну роль в окремих випадках. Головуючи під час дебатів та дискусій у міжнародній та мультикультурній групі.
- Здатність презентувати написані тексти та робити презентації усно різного обсягу й складності рідною мовою чи іншою, потрібною для області спеціалізації.
- Очікувані результати (фахові)
- Здатність використовувати постанови, розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші керівні матеріали з планування, обліку , аналізу діяльності підприємства і господарського розрахунку.
- Здатність здійснювати розробку перспективних і річних планів та програм виробничо-господарської, маркетингової та збутової діяльності
- Здатність здійснювати аналіз і планування можливостей, перегляд та прогнозування граничних термінів наявності в асортименті підприємств пропонованих товарів і послуг майбутнього ринку, а також прогноз річного прибутку і касових поступлень.
- Здатність використовувати методи економічного аналізу якісних і кількісних показників діяльності підприємства та його підрозділів.
- Здатність здійснювати методичну роботу і контроль правильності розрахунків і використання цін при підготовці, укладанні і реалізації контрактів.
- Обізнаність у методах і прийомах дослідження ринків відповідної продукції, вибору відповідних форм виходу на ці ринки, ціноутворення в умовах динамічної кон’юнктури, пошуку потенційних партнерів, проведення переговорів, укладання контрактів та їх реалізації.
- Здатність організовувати оперативний облік операцій постачання та здійснювати складання звітності про виконання плану матеріально-технічного забезпечення.
- Здатність укладати договори з постачальниками, розробляти зміст контрактів з імпорту сировини і матеріалів, здійснювати розробку напрямів руху замовлень у ході виробництва, комплектації і відвантаження продукції.
- Обізнаність у методах розробки і реалізації тактики та стратегії просування продукції на світових ринках.
- Обізнаність у методах розрахунку нормативів запасів готової продукції та порядком визначення загального обсягу поставок, потреб у транспортних і вантажних засобах.
- Здатність організувати документооблік роботи з виконання замовлень поставок, вміти оформлювати товаророзпорядчі, комерційні та інші зовнішньоторгові документи.