Професія маркетолог
Коли Ви говорите про РИНОК – під цим розуміється МАРКЕТИНГ
МАРКЕТОЛОГ – це фахівець, вивчає ринки збуту, уподобання споживачів, оцінює попит на вироблений товар (послугу), аналізує маркетингові ходи конкурентів, купівельну спроможність людей та згідно отриманої інформації розробляє рекомендації по покращенню діяльності підприємства (організації) щодо збільшення обсягів продажів, вдосконалення рекламних кампаній, встановлення цін та знижок на продукцію, оптимізації асортименту продукції тощо.
А ВИ ЗНАЄТЕ, ЩО професія маркетолога не тільки цікава, але і достатньо складна? Щоб з вас вийшов чудовий Маркетолог, потрібно володіти теоретичним і практичними знаннями, а головне – уміти гармонійно їх об’єднувати в процесі роботи.
ТАКОЖ ПАМ’ЯТАЙТЕ – Успішний маркетолог не може собі дозволити допустити помилку в роботі. Тим більше, якщо ви налаштовані на успішну кар’єру. Адже підвищують тільки кваліфікованих фахівців.
ПЕРСПЕКТИВИ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ:
Маркетологи сьогодні необхідні будь-якій фірмі, яка зацікавлена у просуванні та ефективному збуті своєї продукції. Відділи маркетингу є в банках, на виробничих підприємствах, торгових фірмах. У маркетологах зацікавлені спеціалізовані консалтингові компанії, які надають послуги з проведення маркетингових досліджень.
Завдяки універсальності і широті погляду у маркетолога є всі шанси стати керівником компанії або відкрити власну справу.
Початківець маркетолог отримує – $300-400. Зарплата директора по маркетингу – $800-1000.
ПЕРЕВАГИ НАВЧАННЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «МАРКЕТИНГ» В ЧНУ
- Понад 100 років досвіду якісної освіти;
- Актуальні маркетингові дисципліни за сучасними методиками навчання
- Вивчення англійської, розмовної польської та румунської мов
- Робота у обладнаних комп’ютерних лабораторіях
- Участь у міжнародних стажування та літніх мовних школах
- Військова кафедра;
- 100% забезпечення гуртожитком;
- Державна та контрактна форми навчання
- Можливість отримання паралельного диплому в університетах Європи
- Гарантоване працевлаштування
- Різноманітне студентське дозвілля;
- Формування якостей особистості, орієнтованої на власний успіх
З 2013 РОКУ АБІТУРІЄНТАМ ПРОПОНУЄТЬСЯ ПОГЛИБЛЕНА СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ З МАРКЕТИНГУ:
- Маркетинг;
- Маркетинг індустрії гостинності;
- Інтернет-маркетинг;
- Маркетинговий менеджмент (магістратура)
- Управління інноваційної діяльністю (магістратура)
СЕРТИФІКАТИ ЗНО:
Обов’язокові: Українська мова та література; Історія України
На вибір: Математика, Біологія, Іноземна мова
Маркетолог може працювати як
Маркетолог |
Креативний директор |
Агент, брокер, дилер |
Менеджер з продажу |
Рекламний агент |
Копірайтер |
Товарознавець |
BTL менеджер |
Медіабайєр |
Логіст |
PR-фахівець |
Медіапланер |
Аналітик |
P.O.S.-спеціаліст |
Product-менеджер |
Бренд-менеджер |
Дизайнер реклами |
Мерчандайзер |
Менеджер з PR |
Менеджер з реклами |
Спеціаліст з Інтернет-маркетингу |
Якщо ж ви вже вирішили, що МАРКЕТОЛОГ − це ваша майбутня професія, але ще не знаєте, як стати МАРКЕТОЛОГОМ, ПЕРЕГЛЯНЬТЕ пропозицію кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку Чернівецького національного факультету з підготовки фахівців цієї сфери.
Медіа-планер – фахівець з стратегічного планування рекламної кампанії та рекламної діяльності фірми в цілому. Медіа-планер повинен здійснювати оцінку рекламної ефективності різних засобів масової інформації та відповідно перерозподіляти рекламний бюджет. Вважається, що для медіа-планерів справді високого рівня бажана базова фізична або математична освіта.
Копірайтер – людина з творчою натурою, здатна складати оригінальні тексти, музичні заставки і крупніші твори різного стилю, характеру й об’єму. Обов’язки копірайтера можна порівняти з обов’язками кореспондента. До них відноситься, наприклад, написання статей рекламного характеру. Також копірайтер бере участь у розробці іміджу фірми, включаючи назву, слоган, рекламні матеріали. Кваліфікаційні вимоги: освіта вища.
Менеджер з реклами – організовує з рекламування, що пропонується підприємством продукції або послуг з метою їх просування на ринки збуту, інформуючи споживачів про переваги якості та відмітні властивості рекламованих товарів або послуг. Здійснює керівництво, планування й координацію робіт з проведення рекламних кампаній. Кваліфікаційні вимоги: вища або середня спеціальна освіта.
Маркетолог-аналітик (маркетингові дослідження) – дослідники маркетингу працюють разом зі своїми керівниками над виявленням проблем і визначенням певної інформації, необхідної для розв’язання цих проблем. Вони займаються розробкою проектів досліджень, включаючи створення анкет і формування вибірки, табулюванням і аналізом зібраних даних, підготовкою звітів і подання керівництву результатів разом зі своїми рекомендаціями. Від постановки маркетингових стратегій та планів через проведення маркетингових досліджень і обробку їх результатів до представлення цих результатів керівництву фірми у вигляді презентацій та конкретних ідей втілення, поставлених на початку стратегій і планів ,– це і є сфера діяльності маркетолога-аналітика.
Public Relations (PR) – у більшості організацій є або фахівець з організації громадської думки, або цілий штат працівників, до обов’язків яких входять передбачення можливих ускладнень у відносинах з громадськістю, розгляд скарг, робота із засобами масової інформації, зміцнення іміджу фірми і т.д. Ті, що цікавляться роботою у сфері організації громадської думки, повинні вміти чітко висловлювати свої думки усно і письмово, мати талант переконання бути фахівцем у галузі комунікацій або гуманітарних наук. Робота в цій області пов’язана перш за все з людьми і стосується безлічі складних проблем.
Міжнародний маркетинг – фірми провідних країн світу розширюють свою міжнародну діяльність і шукають людей, які вільно володіють іноземними мовами, готові їздити у відрядження або жити і працювати за кордоном. На такі посади більшість фірм підбирають досвідчених осіб, які вже показали себе на роботі у своїй країні. Доброю, але не обов’язковою підмогою при виборі кандидата на таку посаду служить наявність у нього ступеня магістра ділового адміністрування.
Логіст – обов’язки представника цієї професії нагадують роботу керівника відділу збуту, але, на відміну від попереднього, логіст має бути ще й грамотним економістом. Він мусить порахувати, як доставити товар з мінімальними затратами, у суворо визначений термін. Цей фахівець контролює обсяги закупівлі, перевіряє якість продукції відповідно до її сертифікату, часто займається страхуванням товару.
Вимоги: вища технічна або економічна освіта, знання особливостей і специфіки роботи транспорту, митниці, складів, уміння здійснювати стратегічне планування ефективного руху товару, логічне мислення, аналітичні здібності
Мерчендайзер – це фахівець із просування продукції в роздрібній торгівлі, який підтримує позитивний імідж своєї фірми. Він забезпечує вигідне розташування продукції у крамницях і супермаркетах, відстежує, щоб його товар завжди був у продажу. Мерчендайзер забезпечує магазини рекламною продукцією, дарує від імені фірми сувеніри, консультує продавців. Він стежить за конкурентоспроможністю продукції і має право коригувати роздрібні ціни на товар. Вимоги до кандидата: презентабельна зовнішність, комунікабельність, вища або незакінчена вища освіта, базове знання англійської мови, уміння керувати автомобілем.
Торговий агент – веде переговори про укладання угод купівлі-продажу, укладає угоди купівлі-продажу від себе або іншої особи, що представляється ним, на основі договору, регулюючого відносини між ними. Здійснює купівлю-продаж товарів (послуг) від свого імені і за свій рахунок, будучи власником товару, що продається, у момент укладення угод. На основі вивчення кон’юнктури ринку товарів (послуг) проводить роботу з виявлення й обліку потенційних покупців (замовників), , організовує їх рекламу. Аналізує стан і тенденції зміни попиту населення, вивчає потреби покупців (замовників), консультує з питань технічних і споживчих характеристик товарів (послуг), які сприяють задоволенню потреб покупців (замовників).
Бренд-менеджери. До його обов’язків входить розробка бренду. Сюди можна віднести розробку торгової марки, неймінг, тобто розробка назви, тої ж торгової марки, аналіз сприйняття споживачами як власного бренду, так і торгових марок конкурентів.
Спеціаліст рекламного бізнесу. Створенню реклами, звісно, передують процеси досліджень інтересів споживачів, але саму розробку рекламних плакатів, роликів та інших пропозицій не можна порівняти ні з чим. Тут знадобляться знання не лише маркетингу і реклами, а й таких дисциплін ,як психологія, історія та культурологія.