Кейс з курсу “Маркетинг” до теми 1 “ВСТУП ДО МАРКЕТИНГУ”
Кейс з курсу “Маркетинг” до теми 1 “ВСТУП ДО МАРКЕТИНГУ”. Завдання до інших тем у Робочому зошиті, видання якого очікується 25/02.
Кейс 1. ««Гра престолів»: про маркетингову стратегію без спойлерів»
[Складено за: «Игра престолов»: о маркетинговой стратегии без спойлеров[Електронний ресурс] – Режим доступу: https://adindex.ru/publication/opinion/internet/2019/04/29/271762.phtml]
І. Маркетинг-стратегія «Ігри престолів»
«Гра престолів» – одне з найуспішніших шоу в світі. Високі рейтинги, мільйони глядачів по всьому світу – HBO виконали фантастичну роботу по інтеграції глядачів в свою маркетингову кампанію. В першу чергу вони створили інфраструктуру власних digital-майданчиків:
1) Facebook поєднує в собі широкий спектр контенту для постійного залучення відвідувачів: «Гра престолів»: інфо про серіал; червоні доріжки з луками героїв; мерчандайзинг та товари; наряди фанатів для косплея тощо. Підписані 22 480 000 чоловік.
2) Instagram – величезна кількість ексклюзивного, короткого контенту, фото та інформація про героїв і акторів. Підписані 7 800 000 чоловік.
3) Twitter містить широкий спектр контенту, зокрема: гифки зі сценами з шоу; ретвітіти постів користувачів; цитати з серіалу; ексклюзив від акторів серіалу. Підписані 7 800 000 чоловік.
4) Канал на YouTube – це не просто завантаження промовідео або інтерв’ю з акторами на червоній доріжці. Він також включає в себе відео з мікстейп, закулісні відео і додаткові серії, які дають фанатам ще більше контенту, щоб зануритися в світ GoT. На канал підписані більше 4 400 000 чоловік, а сукупна кількість переглядів до всіх відео на каналі вже підбирається до 1 000 000 000.
ІІ. Комунікація «Ігри престолів»: інсайти для брендів і маркетологів
Маркетингова стратегія серіалу тісно пов’язана з використанням соціальних мереж. Коли GoT вперше була випущена, HBO рекламувала її на своїх соціальних платформах. Пізніше у серіалу з’явилися власні акаунти в соцмережах FB, Twitter, Google +, YouTube, IG, спеціальний канал під трейлер і активації, сайт (і додаткові сайти під різні активації), Tumblr, Pinterest.
Крім того, акторський склад GoT постійно використовує свої особисті акаунти для просування шоу, розміщуючи фотографії не тільки з червоної килимової доріжки, а й зі знімального майданчика. Це допомагає підтримувати увагу аудиторії протягом «зими» (між закінченням сезону серіалу і початком наступного).
Активне використання Twitter: на сторінці «Ігри престолів» в Twitter завжди розміщувалися живі твіти з шанувальниками і акторами, а також Q&A-сесії з учасниками. Twitter є ефективною соціальною платформою для HBO і GoT, тому що це ідеальний канал для поширення «миттєвих» постів, де шоу може взаємодіяти з фанатами і глядачами. Творці GoT також активно використовують соцмережу під час виходу в ефір кожного епізоду: фанати в реальному часі можуть ділитися своїми реакціями на епізод.
Контент: Сюжети «Ігри престолів», персонажі і інші елементи інтегруються в жарти, меми і безліч інших матеріалів. Цей постійно переказує контент допомагає посилити присутність Game of Thrones, тому що поширюється через соціальні мережі, через друзів і т. Д. Все це перетворюється на справді потужну рекламну кампанію, вибудовує лояльність і робить кожного фана бренд-амбасадор серіалу.
ІІІ. Генеральна стратегія просування: «Примусьте людей говорити про вас»
Спеціальне промо: метою HBO в маркетинговій стратегії шостого сезону було залучення молодшої аудиторії. Кампанія, яку вони запустили, називалася «#ArtTheThrone» і була проведена шляхом залучення п’яти нових художників для створення творів мистецтва в різних середовищах. Створивши хештег «#ArtTheThrone», HBO дозволив звичайним людям брати участь в цій компанії і ділитися нею в інтернеті. Ще однією схожою активацією стали спеціально розроблені фільтри для SnapChat. Кампанії такого типу є відмінним способом створення buzz і UGC.
Game of Thrones має високий рівень віральності, який пов’язаний з усім, що створює бренд. Як приклад – вартові королеви Англії, які грають тематичну пісню Game of Thrones. Іншою впливовою кампанією, розгорнутою в попередні сезони, була Catch the Throne (#CatchTheThrone). Ця стратегія включала створення на базі SoundСloud альянсів з артистами, які додатково просували серіал за рахунок гучних імен.
Крім онлайн, варто згадати помітні офлайн-промо: створення епічної реклами-дракона в New York Times в 2013 році, найм знаменитого шеф-кухаря для розробки тематичного меню, яке продається з фургонів в Нью-Йорку і Лос-Анджелесі, визволення армії Білих ходоків на вулицях Лондона, замовлення вуличних 3D-художників для зведення стіни, що стала інтерактивною #ScaleTheWall, установка статуї, яка опускається дюйм за дюймом з кожною згадкою про #BringDowntheKing.
Постійна тізерна комунікація. 5 березня в офіційному акаунті Game of Thrones на Facebook вийшов трейлер останнього сезону серіалу, який набрав 35 млн переглядів. HBO спрямовує сигнали на користувача Facebook, наздоганяє їх в новинній стрічці, роздуває інтригу, змушуючи людей люто обговорювати і сперечатися в соціальних мережах про розвиток сюжету. Яскравий приклад такого ходу – смерть Джона Сноу в кінці п’ятого сезону, що породила шквал реакцій від фанатів в соцмережах. Ще більше масла у вогонь підлили постери шостого сезону, в яких нібито ще кілька персонажів спіткала та ж доля, що і Джона. Крім усього іншого, HBO публікували знімки зі зйомок шостого сезону, відео та інтерв’ю, в яких актори підтримували інтригу і «вкидали» нову інформацію, щоб не залишати фанатів «голодними» в міжсезоння.
Валірійське промо в соцмережах. HBO приділяє велику увагу візуальному контенту. Навіть свій твіт вони супроводжують картинками, гіфками та короткими відео.
Квести в соціальних мережах … з транзитом в реальність. Напередодні фіналу «Ігри престолів» канал HBO запустив енергійну та хвилюючу розвагу – квест за хештегом #ForTheThrone, «За Трон». Анонс заходу з’явився на офіційних акаунтах шоу в мережі з поясненням, що по всьому світу заховано шість Залізних тронів, які і є призами для учасників забави. Один з трофеїв причаївся в лісі, інформує спеціально запущений сайт. Решта локації заховані клубами туману, який розсіється, як тільки хтось виявить перший артефакт. Ну або коли закінчиться термін, який відлічує таймер.
Декілька крупних компаній вступили в колаборацію з НВО, створивши кобрендингові акції та продукти:
- Snapchat. Фільтр Landmarker дозволяв користувачеві додатку побачити, як дракон приземляється на нью-йоркський Флетайрон-білдінг і хмарочос покривається льодом. Ця опція була доступна всім користувачам Snapchat, які будуть знаходилися поблизу цієї будівлі в певний період. Також була можливість «приземлити» дракона і на інші світові пам’ятки – на Ейфелеву вежу, Букінгемський палац.
- Oreo. Oreo відтворили іконічну заставку «Ігри Престолів» повністю зі своїх печенек якраз перед виходом нового і останнього сезону. Таким чином вони не лише нагадали про себе на хвилі ажіотажу серед шанувальників серіалу, але ще і підтримали вихід лімітованої лінійки Oreo, в якій на кожному печиві знаходилися дуже детальні герби кожного з войовничих будинків в Семи Королівствах.
- KFC. Ресторани швидкого харчування KFC зняли ролик з актором Крістіаном Нерн, що зіграв Ходора в серіалі «Гра Престолів». Він виступив в ролі співробітника компанії, який помиляється в вимові фрази «Chicken with fries». Майже 3 млн переглядів і коментар Джона Сноу під відео: «Бідний Ходор. Нам доведеться перейменувати його в Чрайс (Chrice)».
- Red Cross. На фестивалі South by Southwest був створений окремий павільйон – в ньому здачу крові перетворили в театралізовану виставу. Кожного бажаючого взяти участь в акції підводили до трону, просили встати на коліна і підтвердити готовність «пролити кров за трон». Акція виявилася популярною як серед фанатів серіалу, так і серед звичайних відвідувачів фестивалю. Уже в перший день вдалося зібрати понад 15 тис. пінт крові.
- Bud Light. На Super Bowl був показаний рекламний ролик Bud Light, в якому Гора з Ігри престолів перемагає лицаря Bud в поєдинку, а дракон Дейенеріс Таргарієн спалює королівство «Dilly Dilly». Було видно, що Лицар Bud був збитий з коня в поєдинку, але тільки тоді, коли над глядачами з’являвся гігантський силует Гори, глядачі розуміли, що вони також дивляться промо для фінального сезону Game of Thrones.
- Adidas. Компанія випустила лімітовану серію кросівок, дизайн яких відображає характер героїв серіалу – нічного дозору, білих ходоків, будинки Таргарієнів, драконів Таргарієн, Дому Старків та Дому Ланістерів. На кожній парі розміщений лейбл зі слоганом: наприклад, на кросівках Дому Старків – «Зима близько».
- Tourism Ireland. В Ірландії зробили гобелен довжиною в 77 метрів, на якому представлені всі мудрі сюжети Ігри Престолів. Якщо до реального гобелена доїхати у не вийде, є можливість як слід розглянути його digital-версію.
- Google Chrome випустив свій ноутбук Chromebook і просуває його за допомогою Білих ходоків з «Ігри Престолів».
- M&M’s співпрацював з компанією «Гра престолів» в рамках гумористичної кампанії в соціальних мережах, де персонажі M&M’s закликали людей не дивитися шоу і не бути з’їденими.
- У АТБ Дейенеріс «з дому Таргарієнів, іменована Першою, Неопалима, Королева Міеріна, Королева Андаль, Ройнар і Перших Людей, Кхалісі Дотракійского Моря, та, що розбиває Кайдани і Матір Драконів» пропонує покупцеві на касі пакет.
-
У Mister Cat піцу доставляють навіть в «Чорний замок» особисто Джону Сноу.
-
McDonald’s додав старовинний кубок до звичних сендвіч і картоплі-фрі.
-
Київська приватна броварня VG Craft Beer до початку нового сезону серіалу анонсувала міцний бельгійський ель з сіллю Winter is Here. У складі – пшеничний і ячмінний солод, пластівці червоної пшениці, жатецький хміль, білий перець, коріандр і морська сіль.
-
Domino’s Pizza нагадала, що «піца близько», переосмисливши один з найвідоміших гасел серіалу.
-
У Google Street View для Android з’явилася можливість прогулятися по місцях зйомок «Ігри престолів». Зйомки серіалу ведуться в декількох країнах, включаючи Великобританію, Мальту, Хорватію, Ісландію та Марокко. У додатку Google Street View для Android з’явилися добірки реальних місць, де знімався серіал. Вони включають місця з найпопулярніших сцен серіалу. Тут можна навіть побачити будівлі та пам’ятники, які використовувалися в якості декорацій. Всього є три місця, де можна прогулятися: Вінтерфелл з найпопулярнішими сімейними сценами Старков, друге місце присвячено Ланністера і їх ворогам, а третє – показує подорож Дейенеріс Таргаріен.
-
Виробник запальничок Zippo запропонував передплатникам «переходити на бік Будинку Zippo», нагадавши, що компанія безкоштовно замінює непрацюючі запальнички.
-
Вашингтонська мережа Drink company відкрила тематичний бар, присвячений світу «Ігри престолів». У закладі відтворені декорації з серіалу, а також зробили копію Залізного трону в натуральну величину і голови дракона. Бар відкрився 21 липня 2017 року і біля входу зібралася ціла черга.
-
Мережа ресторанів KFC вирішила, що «Обід близько» і для реклами нового блюда з рисом зняла ролик з персонажем на ім’я Ходор в ролі працівника одного із закладів, який в паніці скорочує фразу Chicken with fries ( «курка з картоплею») до Chicken with rice ( «курка з рисом»). Це відсилає до сцени загибелі персонажа з серіалу, який невпинно повторює фразу Hold the door, перетворюючи її в Hodor. «Обід близько»
Запитання та завдання
- Чим вирізняється маркетингова компанія, якщо аудиторія бренду дійсно широка й активна?
- Що таке адвокатура бренда?
- Поясніть фразу «Залізна завіса і «глухі бренди» – це минуле століття, а майбутнє зараз за брендами, які відкрито вступають в діалог з конс’юмерами і готові до критики».
- Яка мета активності Game of Thrones на Facebook, адже в Україні панує думка, що аудиторія даної соціальної мережі 35%?
- Які результати HBO може досягти, дозволяючи звичайним людям брати участь в компанії «#ArtTheThrone» та ділитися нею в Інтернеті? Як дана компанія дозволяє підключити молодше покоління?
- Підберіть приклади альянсів з артистами, які додатково просували серіал за рахунок гучних імен в рамках медіа-кампанії Catch the Throne (#CatchTheThrone).
- Як GoT дуже міксує медіа?
- Наведіть приклади застосування гейміфікації, стріму, віртуальної та доповненої реальності в серіалі «Шерлок».
- Підберіть приклади мемів до серіалу «Гра престолів». Як це допомагає вибудовувати лояльність і робить кожного фана бренд-амбасадором серіалу?
- Зайдіть в акаунт акторів, які були задіяні в серіалі «Гра престолів». Чи дійсно їхні пости та фото зі зйомок допомагали підтримувати увагу аудиторії між сезонами.
- Підберіть приклади доречних і дійсно цікавих колаборацій брендів.
- Підберіть приклади соціальних акцій, які проводять відомі бренди в рамках маркетингових компаній.