Завдання з курсу “Територіальний маркетинг” для студентів 4 курсу
Нижче запропоновані завдання, які є обовязковими до виконання студентами 4 курсу спеціальності “Маркетинг” зі спецкурсу професора І.М.Буднікевич “Територіальний маркетинг”. Питання та чорновики робіт просимо надсилати в Class room. Дедлайни здачі робіт виставлені.
Завдання (індивідуальні та групові):
-
Провести аналіз інформаційних повідомлень ЗМІ, Інтернет-джерел, соціальних мереж в рамках маркетингового просування територіального продукту м.Чернівці та Чернівецької за будь-який місяць 2020-2021 рр. (результат оформити у вигляді звіту з посиланнями на джерела, з фото, з вирізками тощо).
-
Провести SWOT-аналізу та PEST-аналізу районів, міст, окремих населених пунктів Чернівецької області з метою виявлення їх конкурентних переваг (можлива робота в групах) – результат оформляється у вигляді звіту – чинники, матриці, стратегії, напрямки реалізації. За допомогою статистичних даних група проводить аналіз обраної території щодо виявлення сильних і слабких сторін, загроз і можливостей території, а також конкурентоспроможності території за окремими факторами з метою виявлення переваг території та формування на їх основі маркетингової стратегії території, здійснення позиціонування і формування іміджу території.
-
Проведіть аналіз самостійно обраного елементу комплексу маркетингу міста Чернівці, вашого міста, села, селища.
-
Індивідуальне завдання «Про́дактпле́йсмент (product placement) території». Обирається фільм або фільми, в якому зображується територія або місто. Студенти аналізують кадри, які формують імідж міста – музика, гра акторів, життя кіногероїв, їх переживання тощо. Все те, що стає атрибутами міста і з ними починають асоціюватися вулиці, будівлі та площі міста. Орієнтовний список: «Остання відпустка» (Карлові Вари); «11 (12,13) друзів Оушена», “Хлопчача вечірка у Вегасі», «Одного разу у Вегасі», (Лас Вегас); «Нью-Йорк, я люблю тебе», «Сніданок у Тіффані », «Коли Гаррі зустрів Саллі», «Ділова жінка», «Одного разу в Америці» (Нью-Йорк); «Шалено закоханий», «Римські канікули», «Мама Рома», «Одного разу в Римі», «Рим», «Талановитий містер Ріплі», «Ангели і Демони» (Рим); «Амелі з Монмартра», «Париж, я люблю тебе», «Привид Опери», «Париж, любов моя», «Джулі і Джулія: готуємо щастя за рецептом» (Париж); «Ноттінг-Хілл», «Щоденник Бріджит Джонс», «Любов всюди», «Готель ”Бертрам“», «Закоханий Шекспір», «Уїмблдон», «Шерлок Холмс» (Лондон); «Лос-Анджелесская історія», «Місто ангелів», «День святого Валентина», «Малхолланд-драйв», «Опівнічний поцілунок» (Лос-Анджелес) та інші. Можна обрати будь-який фільм, який презентує будь-яке місто.
-
Індивідуальне або групове завдання «Кабінетне дослідження територіального бренду». Студенти діляться на міні-підгрупи та самостійно вибирають місто-бренд і проводять детальний аналіз створення даного бренду за такими параметрами: хто займався брендингом міста, які організації брали участь в процесі брендування міста, коли було розпочато процес брендування, хто ініціатор, навіщо і кому це було потрібно, мета брендингу міста, маркетингові стратегії та інструменти, позиціонування міста, створення логотипу, унікальність міста, цільові групи, на які спрямований бренд, організація заходів та подій в місті, візуалізація, інфраструктура, історії, міфи і легенди міста, пам’ятки міста, імідж міста і т.д.
-
Польове індивідуальне або групове завдання «Конструюємо бренд Чернівці / Буковини / Громади». Оскільки основа бренду – це ідентичність території, то вона проявляється і втілюється в територіальному середовищі і в повсякденному міського життя, а саме в просторі, інфраструктурі, соціальному, спортивному та культурному житті. Студентська група ділиться на підгрупи по 2-4 людини і фіксуючи за допомогою фотоапарата особливості (переваги та недоліки) територіального простору, інфраструктури, соціальному, спортивному та культурному житті Чернівців / Буковини / ОТГ / іншого міста виявляє ідентифікатори:
-
Локація та простір: географічне розміщення, логістика, архітектурні проекти; ландшафтний дизайн; тематичне зонування; впровадження елементів дизайну бренду в міське середовище.
-
Інфраструктура: комфортність міського середовища; доступність міста для жителів і гостей; знакові інфраструктурні проекти; інфраструктура для цільових аудиторій; інфраструктура для інклюзивних цільових аудиторій.
-
Культурне життя в місті: організація символічних подій, геній місця, міфологія міста, Public Art, специфічна середовище для мобілізації творчих здібностей; стимулювання місцевого патріотизму.
-
Спортивне життя.
-
Освіта та наука.
-
-
Сформувати підбірку національних брендів певної країни. (Електронний варіант звіту – презентація) .
-
Зайдіть на сайт www.visitbritain.com та дослідіть феномен Гаррі Поттера або «ефект поттероманії». Придумайте історію, яка може лягти в основу створення легенди про Чернівці, Буковину, Чернівецький національний університет тощо. Зайдіть на сайт www.visitbritain.com та дослідіть як просувається країна через презентацію національних традицій в їжі та напоях. Підготуйте подібну історію про їжу та напої вашого міста, місцевості, регіону, України.
-
Сформуйте відео з вирізок фільмів, які зняті в місті Чернівці
-
Інтерактивна гра «Орел та решка». Підготувати презентацію про відвідування будь-якого міста у двох варіантах: з бюджетом $100 та безмежним бюджетом. Підкріпити свої можливі витрати PrintSkreen відповідних сторінок в Інтернеті: вартість готелю( Booking), вартість харчування (віртуальне меню), вартість проїзду в громадському транспорті (офіційні сторінки транспортних компаній), вартість відвідування міських атракції (офіційні сайти музеїв, аквапарків, клубів тощо).
- Підготуйте презентацію “Міста конкуренти Чернівців”, “Курорти конкуренти”, “Регіони конкуренти”
- Групове завдання з оціночного дослідження:
12.1. Проаналізуйте Стратегію соціально-економічного розвитку Чернівецької області (https://bukoda.gov.ua/uploads/editor/bukoda.gov.ua/%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%8F%202027/stategia%20osnovna.pdf).
12.2. Визначте, до якого виду традиційний стратегій охоплення ринку (недиференційований, диференційований і концентрований маркетинг) відноситься дана стратегія та обґрунтуйте свою думку.
12.3. Складіть таблицю переваг та недоліків Стратегії соціально-економічного розвитку Чернівецької області.
12.4. Визначте, чи відповідають завдання Стратегії поставленим цілям, наявним ресурсас, інтересам цільових аудиторій та ін.
12.5. Розробіть додаткові програмні заходи щодо залучення місцевого населення в їх реалізацію та підвищення його громадянської активності.
12.6. Розробіть додаткові програмні заходи щодо залучення бізнес-спільноти Чернівецької області в реалізацію Стратегії та підвищення її соціальної та громадянської активності.
13. Підготуйте есе на одну з тем:
- Продається місто
- Моє місто – мій бренд.
- Ролі резидентів в брендінгу міста.
- Амбасадори бренду міста
- Чи може у одного міста бути кілька брендів?
- Чи можна забрендувати регіон або окремий район?
- Чи можна створити універсальну стратегію просування, яка сподобається усім цільовим аудиторіям?
- Репутація міста (на прикладі будь-якого міста).
- Історичні образи в маркетингу територій.
- Маркетинг міста VS політика.
- Маркетинг територій як інструмент залучення інвестицій.
- Соціальні аспекти маркетингу територій.
- Інтернет-маркетинг територій
- Сторітелінг в маркетингу територій
- Продається місто
- Конкуренція територій
- Позиціонування територій
- Міста конкуренти Чернівців
- Урбанізація
- Маркетинг макрорегіонів
14. Пошукове дослідження. Залежно від обраного критерію класифікації складіть список назв населених пунктів України і / або за кордоном (не менше 5) з географічним зазначенням їхнього місця розташування.
- назви, що викликають сміх – Печихвости, Драчинці
- негативні емоції (наприклад, село Повія, Свинюхи, Потіївка);
- назви, що дають населеному пункту негативну характеристику (наприклад, село Смітник, село Халеп’я) або негативну характеристику його місця розташування (наприклад, селище Віддалене);
- назви, що відсилають до негативної події (наприклад, село Пожежа, село Погоріле);
- назви, що викликають позитивні емоції (наприклад, село Красиве);
- назви, які містять позитивну оцінку мешканців населеного пункту (наприклад, село Радісне, село Добре,село Веселий Кут).
- назви, з видом діяльності / достатком продуктів (наприклад, село Черешенька, село Вишневе, село Ділове, село Кожушки)
- назви, пов’язані зі згадуванням про їжу (наприклад, село Мамалига, село Коржі).
15. Пошукове дослідження. На прикладі певного міста, села складіть список відомих і авторитетних її жителів (не менше 10 осіб з фотографіями).
16. Аналітичне дослідження. Проаналізуйте офіційно опубліковану промову або відеорепортаж «першої особи» певної території (регоіну, міста, громади). Вкажіть недоліки зроблених ним заяв (неадекватність, нелогічність, негативна оцінка власної території, відсутність патріотизму, поваги до жителів / бізнес-спільноти території, оцінка менеджменту території, депресивність та ін.).
Література до курсу:
- Брендинг міст: досвід країн Вишеградської групи для України / За загальною ред. О. І. Соскіна. – К.: Вид-во «Інститут трансформації суспільства», 2011. – 80 с [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ist.osp-ua.info/file/2011/ITC_Branding_mist_162x229_block_3v.pdf
- Буднікевич Ірина Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика / Ірина Буднікевич. ІРД НАН України – Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2012. – 645 с. https://www.academia.edu/36441395/%D0%9C%D1%83%D0%BD%D1%96%D1%86%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3_%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8F_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0
- Васильева И. Рабочая программа дисциплины СОЦИОЛОГИЧЕСКИЕ И МАРКЕТИНГОВЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ТЕРРИТОРИЙ. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.nsu.ru/rs/mw/link/Media:/28178/Ivanova_Sociological_and_marketing_research_of_areas.pdf
- Визгалов Д. Маркетинг города. М.: Фонд «Институт экономики города», 2008. [Электронный ресурс] / Института экономики города. – . Режим доступа: www.urbaneconomics.ru/download.php?dl_id=3470
- Визгалов Д. Брендинг города / Д. Визгалов. М.: Институт экономики города, 2011. [Электронный ресурс] / Института экономики города. – . Режим доступа: www.urbaneconomics.ru/download.php?dl_id=3467 Динни К. Брендинг территорий. Лучшие мировые практики / Под ред. Кейта Динни; пер. с англ. Веры Сечной. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2013.
- Зинкевич О. Территориальный брендинг. Hot list. Исследование городов-брендов [Электронный ресурс] // О. Зинкевич / 2010. – . Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/territorialnyj-brending-hot-listissledovanie-gorodov-brendov/
- Индекс национальных брендов Anholt-GfK 2016 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.gfk.com/ru/insaity/press-release/indeks-nacionalnykh-brendov-anholt-gfk-2016/
- Кайсарова В. П. Синтез методов стратегического управления крупным городом: от администрирования к маркетингу // Проблемы современной экономики. 2008. № 26. [Электронный ресурс] / Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики». – Режим доступа: http://publications.hse.ru/articles/72908386
- Котлер Ф. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы / Кристер Асплунд, Филип Котлер, Ирвинг Рейн, Дональд Хайдер. – СПб.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005. – 382 с.
- Котлер Ф., Ли Н. Маркетинг для государственных и общественных организаций / Филипп Котлер, Ненси Ли. – СПб.: Питер, 2008. – 377 с.
- Лучшие города и регионы Украины Топ-100 // Українська Інвестиційна Газета. – 2010. – № 2.
- Маркетинг територій. Програма курсу, практичні завдання, навчально-інформаційний матеріал / І.М. Буднікевич, І.А. Крупенна-Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2013.- 62 с.
- Маркетинг у галузях і сферах діяльності : навч. посіб. / За ред. І.М. Буднікевич. – К. : «Центр учбової літератури», 2013. – 536 с. КНИЖКА У ВІЛЬНОМУ ДОСТУПІ НА КАФЕДРІ
- Панкрухин А. П. Маркетинг территорий. – 2-е изд. / А.П.Панкрухин – СПб.: Питер, 2006. – 416 с.
- Пайн II Б. Джозеф Экономика впечатлений / Б. Джозеф Пайн II, Джеймс Х.- СПб.: Вільямс, 2005. – 304 с.
- Родькин П. Городской брендинг в Чехии. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.prdesign.ru/text/2010/czcitybrands.html
- Сассен С. Глобальные города: постиндустриальные производственные площадки // Прогнозис: журнал о будущем. 2005. № 4. [Электронный ресурс] / «Институт Восточной Европы». – . Режим доступа: http://www.prognosis.ru/prog/autumn_2005.pdf
- Сачук Т.В. Территориальный маркетинг. СПб.: Питер, 2009. [Электронный ресурс] // Сачук Т.В. / 2009. – Режим доступа: http://static.myshop.ru/product/pdf/113/1129526.pdf
- Слука Н. Глобальный город. Эксперт. 2008. №15. [Электронный ресурс] / Журнал «Эксперт». – Режим доступа: http://expert.ru/expert/2008/15/globalnue_goroda/
- SWOT-аналіз у маркетингу: методика та практика / І.М. Буднікевич, О.А. Баранник, С.А. Кошкаров, І.А. Крупенна. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2013. – 88 с.
- Территориальный брендинг. Hot list. Исследование городов-брендов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/territorialnyj-brending-hot-list-issledovanie-gorodov-brendov/
- Национальные бренды Великобритании [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/nacionalnye-brendy-velikobritanii/
- Национальные бренды США [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/nacionalnye-brendy-ssha/
- Национальные бренды Германии [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/nacionalnye-brendy-germanii/
- Национальные бренды Швейцарии [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/nacionalnye-brendy-shvejcarii/
- http://citybranding.ru/ «CityBranding»
- http://www.urbaneconomics.ru/ Институт экономики города
- Anholt Simon, Brand New Justice: How Branding Places and Products Can Help the Developing World. – Butterworth-Heinemann, 2005. – 173 р.
- Anholt Simon, Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. – Palgrave Macmillan; 1st edition, 2007. – 160 p.
- Anholt Simon «Places: Identity, Image and Reputation». – Palgrave Macmillan, New York, 2010. – 106 р.
- Florek M. Podstawy marketingu terytorialnego. – Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, 2006. – S.42.
- Kotler Philip Marketing Places: Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities / Kotler Philip, Haider Donald H., Rein Irving J. – States, and Nations, Free Press, 2002
- Marketing Terytorialny / Pod red. T. Markovskiego – Warszawa: Polska Akademia Nauk, 2002. – Р.134.
- Szromnik A. Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. – Kraków: Oficyna, 2008. – C.184.